۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱

مدیر جهاد کشاورزی خمین:

آموزش مستمر در توسعه کشاورزی شهرستان خمین نقش مهمی دارد

 آموزش مستمر در توسعه کشاورزی شهرستان خمین نقش مهمی دارد

خمین- مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: با توجه به اینکه ۵۲ درصد از جمعیت خمین کشاورز هستند، آموزش مستمر در جهت توسعه و ترویج کشاورزی در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

احمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این آموزش های مستمر در مراکز دولتی و خصوصی بخش کشاورزی انجام می شود که آموزش دهندگان به صورت انفرادی با سرکشی به باغات و واحدهای تولیدی، آموزش هایی را ارائه می دهند.

وی افزود: عملیات مبارزه با سن مادر محصول گندم و جو از اواخر فروردین ماه سال جاری شروع شد که البته ورود موج شدید سرما در بهار امسال به شهرستان خمین، باعث غیرفعال شدن آفت سن غلات در مزارع زیر کشت این محصول شد و  به همین علت، میزان مزارعی که سمپاشی شده در مقایسه با سال گذشته،۳۰درصد کاهش پیدا کرد.

جعفری گفت: در سال گذشته ۹هزار و ۸۳۰ هکتار از مزارع گندم و جو آبی و دیم خمین، علیه سن غلات سم پاشی شد که این میزان در سال جاری به شش هزار و ۸۰۰ هکتار کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین اظهار داشت: جهت سم پاشی مزارع گندم و جو آبی و دیم این شهرستان، از ۱۸ دستگاه سمپاش مربوط به جهاد کشاورزی و ۴۱۰ دستگاه سمپاش بخش خصوصی استفاده شده است.

جعفری تصریح کرد: در مجموع سه هزار و ۳۸۷ هکتار از مزارع غلات شهرستان خمین نیز علیه علف های هرز، سمپاشی شده است که این میزان اراضی سم پاشی شده، به دلیل بارندگی مناسب فصل بهار و رویش علف های هرز، ۳۵۱ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت مزارع گندم و جو در شهرستان خمین، ۱۸هزار و ۵۰۰ هکتار است.

کد خبر 2582684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha