۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

مهر گزاش می دهد؛

ساحل ظرفیت گردشگری دست‌نخورده بوشهر/دهکده‌های گردشگری توسعه یابد

ساحل ظرفیت گردشگری دست‌نخورده بوشهر/دهکده‌های گردشگری توسعه یابد

بوشهر - استان بوشهر دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر ساحل است که این سواحل به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری استان محسوب می‌شود و توسعه گردشگری بوشهر بر مدار سواحل رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر دارای بیشترین میزان ساحل با خلیج فارس است و سواحل ماسه‌ای و در برخی نقاط سواحل صخره‌ای این استان به عنوان یکی از زیباترین سواحل کشور شناخته می‌شود.

گردشگری یکی از صنایع مهم در سطح جهان است که کشورهای متعددی به عنوان مهمترین منبع درآمدی به این صنعت نگاه می‌کنند ولی در ایران و به‌ویژه استان بوشهر تاکنون اینگونه نبوده است.

توسعه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه استان بوشهر محسوب می‌شود و طی یکی دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان هستیم که نویدبخش تبدیل بوشهر به یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می‌توان ساخت دهکده‌های گردشگری در سطح استان عنوان کرد که ساخت دهکده گردشگری بوشهر در محل شهر آغاز شده است و با سرعت بالایی در حال اجرا است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/01/06/IMG12461483.jpg

بهره برداری از فاز یک دهکده گرشگری بوشهر در سال جاری

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت توسعه گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و گفت: فاز یک دهکده گرشگری بوشهر در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

محمدحسن باستی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، توجه خاصی به حوزه گردشگری وجود دارد و در این استان نیز با توجه به نگاه کلان مدیریت ارشد استان به ویژه استاندار بوشهر به این حوزه، برنامه های مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

نگاه کلان مدیریت استان بوشهر به حوزه گردشگری

وی با اشاره به وجود پتانسیل ها، قابلیت ها و ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری استان بوشهر، مهم‌ترین جذابیت و نقطه مهم این استان را، سواحل طولانی و گسترده آن ارزیابی کرد و افزود: برای توجه به حوزه گردشگری استان، اقدامات قابل توجه ای به ویژه ظرف یک سال گذشته صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: اجرای ۲ دهکده گردشگری در سفر هیات دولت در سال گذشته به استان بوشهر شامل دهکده های گردشگری دل آرام و گناوه مصوب شدند که مطالعات آنها توسط مشاور در حال انجام است.

افزودن ظرفیت جدید به محور ساحلی شهر بوشهر

باستی بیان داشت: شهر بوشهر به دلیل مرکز استان بودن دارای ظرفیت های محدودی است و برای اینکه بتوان جذابیت خوبی برای تفریح در این شهر ایجاد کرد، با تاکید و نگاه مدیریت کلان و ارشد استان، به دنبال افزودن ظرفیت جدیدی به محور ساحلی شهر بوشهر بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به محدودیت های بوشهر درعرصه کاربری، با نیروی دریایی ارتش تفاهم شد تا بخشی از اراضی محدوده ۵۳۰ هکتاری این ارگان در شهرک نیایش برای ایجاد فاز یک دهکده گردشگری بوشهر به مساحت ۳۰ هکتار در نظر گرفته شود که عملیات اجرایی آن همزمان با ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/17/4/1696168.jpg

ایجاد ۱۰۰ هکتار فضای تفریحی و گردشگری در سطح شهر بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اذعان داشت: فاز ۲ دهکده گردشگری بوشهر نیز با حدود ۷۰ هکتار مساحت، به فضای ۳۰ هکتاری فاز یک افزوده می شود که دهکده‌ای با مجموعا ۱۰۰ هکتار فضای تفریحی و گردشگری در سطح شهر بوشهر خواهیم داشت.

باستی با بیان اینکه طراحی بخش اول سایت به انجام رسیده و در حال حاضر در فاز اول ۳۰ هکتاری دهکده گردشگری بوشهر قسمتی از رینگ ساحلی در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از این پروژه به انجام رسیده و امیدواریم تا آخر سال جاری بتوانیم فاز یک دهکده گردشگری بوشهر را به بهره برداری برسانیم.

۲۰میلیارد تومان اعتبار فاز یک دهکده گردشگری بوشهر

وی از هزینه کرد اعتبار حدودا پنج میلیارد تومانی برای فاز یک دهکده گردشگری بوشهر تا کنون خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری نیز حدودا ۱۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص خواهیم داد که در مجموع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان بتوان حدودا ۴۰ هکتار از پروژه را تا انتهای امسال به بهره برداری رساند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فضا و بستر این پروژه ایجاب می کرد که از ظرفیت های آن به خوبی استفاده کنیم، گفت: این فضا جذابیت های خاصی از لحاظ تفریحی دارد و با توجه به اینکه موقعیت این پروژه در ادامه کانال بندری ورودی شهر بوشهر واقع شده جذابیت فوق العاده ای به خود اختصاص داده است.

نگاه ویژه به حفظ توپوگرافی و شرایط طبیعی خور

باستی تصریح کرد: نگاه ما در طراحی پروژه این بود که تحت هیچ شرایطی بستر طبیعی این فضا بهم نخورد، وضعیت توپوگرافی آن به شکل اصلی باقی بماند و شرایط طبیعی این خور و کانال تقویت شود که چشم انداز خاص خود را در طرح به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای پروژه بحث هایی مطرح شد که مسایل زیست محیطی آن لحاظ نشده است در صورتی که برای این پروژه، مشاور مطالعات زیست محیطی تعیین شده و بر مدنظر قرار دادن اجرا و رعایت شاخص های تعریف شده محیط زیست در این پروژه تاکید و تکلیف شده است.

رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی در دهکده گردشگری بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: با این رویکرد به سمت اجرایی شدن پروژه رفتیم که شرایط زیست محیطی آنجا به هم نخورد و اکوسیستم زیست محیطی آن به قوت خود باقی بماند تا پروژه دچار مخاطراتی نشود که پیامدهای زیست محیطی آن، بتواند اصل پروژه را تحت تاثیر و تحت الشعاع قرار دهد.

باستی اظهار داشت: اعتقاد ما این است که در پروژه‌های عمرانی و به‌ویژه در پروژه‌هایی که با حوزه دریا و ساحل ارتباط دارند باید حتما الزامات و ضوابط زیست محیطی رعایت شود تا مخاطراتی را برای این حوزه ایجاد نکند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/18/4/1596227.jpg?ts=1431712441660

توسعه گردشگری ساحلی در استان بوشهر

استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از تلاش ویژه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ساحل بوشهر به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شود که تلاش داریم تا گردشگری ساحل را در استان بوشهر توسعه دهیم.

مصطفی سالاری توسعه تفریحات آب و تفریحات ساحلی را به عنوان یکی از اولویت‌های گردشگری در استان بوشهر عنوان کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را به صورت جدی برای توسعه گردشگری استان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر نیز یکی از موضوعات مهمی که مورد درخواست داشتیم، توسعه گردشگری بود که ساخت دو دهکده گردشکری در استان بوشهر مصوب شد که این دو دهکده امسال و سال آینده اجرا می‌شوند.

استاندار بوشهر به ساخت دهکده گردشگری بوشهر در سطح ۱۰۰ هکتار اشاره کرد و بیان داشت: طرح‌هایی مانند بازی‌های دریایی، رستوان، هتل و انواع تفریحات در این دهکده ایجاد خواهد شد.
گزارش: بتول سهراب‌پور

کد خبر 2582923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha