۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۲

تعالی:

فضای مجازی نوجوانان را از فضای اجتماعی جامعه دور کرده است

فضای مجازی نوجوانان را از فضای اجتماعی جامعه دور کرده است

همدان – فرماندارهمدان با بیان اینکه یکی از آفت های جامعه کنونی استفاده ازتلفن همراه و فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی جوانان و نوجوانان را از فضای اجتماعی جامعه دور کرده است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی تعالی ظهر دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ هزار دانش آموز در شهرستان همدان وجود دارد، افزود: اگر به اوقات فراغت این دانش آموزان توجه نشود آسیب های زیادی متوجه جوانان ونوجوانان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر فضای مجازی به یکی از آفت های جامعه تبدیل است، اظهارداشت: این افت گریبان گیر جامعه به ویژه جوانان شده و مسئولان را با یکسری آسیب های خاص و منحصر به فرد در زمنیه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و غیره روبه رو کرده است.  

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه تولید محتواهای نامربوط جامعه ما را هدف قرار داده است، ابرازداشت: مسئولان باید در راستای غنی سازی جوانان و و نوجوانان و دورکردن آنها از فضای مجازی تلاش کنند و باید برنامه ریزی ها در زمینه اوقات فراغت کارشناسی تر و برنامه ها جذاب تر باشند.

تعالی در ادامه با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات در زمینه اوقات فراغت دست ما را بسته نگه داشته است، گفت: اگر محدویت های قانونی در کمیته برنامه ریزی وجود نداشته باشد اعتبارات خاصی به این مهم اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید ظرفیت های موجود در سازمان ها و نهادهای بیرونی ازجمله بسیج، کمیته امداد، ورزش و جوانان وغیره که در زمینه اوقات فراغت ورود پیدا می کنند را استفاده کند، افزود: این سازمان ها نیز برای برنامه های خود باید با آموزش و پرورش هماهنگ باشند.

تعالی با اشاره با اینکه آموزش وپرورش باید از فضاهای موجود در آموزشگاه ها، پایگاه ها و اردوگاه ها استفاده کند، اظهارداشت : ۱۷۸ پایگاه در سطح شهرستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی شده که از این تعداد ۸۵ پایگاه در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۹۳ پایگاه نیز در آموزش و پرورش ناحیه دو است.

وی ادامه داد: اگر امسال ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان ورود پیدا کنیم حدود ۵۰ درصد از دانش آموزان شهرستان همدان را تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار می دهیم.

فرماندار همدان در ادامه به روپوش های مدارس دخترانه در سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا الگو، طرح و رنگ روپوش ها تعیین و برای مدارس و خیاطان ارسال شده و در این زمینه باید یک سیستم نظارتی به منظور سرکشبی و رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد.

علی تعالی همچنین به قیمت روپوش مدارس اشاره کرد و افزود: قیمت روپوش ها باید تثبت و به مدارس و تولیدی ها ابلاغ شود و نصب بنر در فروشگاه های عرضه روپوش مدارس برای آگاه سازی خانواده ها و یکسان سازی قیمت های مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه مدیران مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند چراکه از اساسی ترین و رموز موفقیت های دراین زمینه مدیران مدارس هستند و اگر همکاری لازم را نداشته باشند این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

تعالی همچنین بر یکسان سازی پوشاک در مدارس پسرانه تاکید کرد و گفت: درحوزه پسران نیز با توجه به لباس های متنوعی که می پوشند باید طرح یکسان سازی اجرا شود چرا که بخشی از انرژی معاونین مدارس صرف این موضوع می شود.

وی با بیان اینکه پوشش مناسب موجب شخصیت بخشی به دانش آموزان می شود و فاصله طبقاتی در مدارس پسرانه را از بین می برد، افزود: همچنین این اقدام موجب می شود دانش آموزان یاد بگیریند که در محافل عمومی خویش پندارباشند.

 رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه بعد از ۹ ماه آموزش زسمی در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان در برخی مقاطع سه و نیسم تا چهار ماه و در مقاطع متوسطه سه ماه تعطیل هستند، گفت: با توجه به برخی تهدیدات و تنگناهایی که در جامعه وجود دارد باید اوقات فراغت دانش آموزان را به صورت مثبت پرکنیم.

حشمت الله باب الحوائجی با اشاره به اینکه در زمینه اوقات فراغت مدارس می توانند برنامه های متنوعی را برای دانش آموزان داشته باشند و آنها را در حریم مدرسه حفظ کنند، افزود: حریم مدارس برای دانش آموزان یک حریم امن است و خانواده ها رضایت بیشتری برای حضور فرزندان خود در مدارس دارند.

وی در ادامه یادآورشد: برخی خانواده‌ها در ایام تابستان آنقدر فرزندانشان را غرق درس و کلاس‌های آموزشی می کنند که باید برای تخلیه وقت آنها برنامه‌ریزی کرده و از اینکه آنها همچنان در اوقات فراغت به کلاس‌های درسی و آموزشی بروند جلوگیری کنیم چرا این کار موجب دلزدگی دانش آموزان از تحصیل می شود.

 

کد خبر 2583330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha