۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴

ربیعی عنوان کرد:

طراحی ۴۹ سیاست جدید برای تعاون/ با پاشیدن پول متحول نمی‌شویم

طراحی ۴۹ سیاست جدید برای تعاون/ با پاشیدن پول متحول نمی‌شویم

وزیر کار با اظهار امیدواری درباره دستیابی به نرخ رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال جاری، گفت: ۴۹ برنامه جدید برای تحول تعاون هدف‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه تعاونی های بازاریابی با رویکردهای عدالت محور الگوهای مناسب اقتصادی هستند، گفت: امسال سند حمایت از بخش تعاون به سندی سیاستی تبدیل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: از سال ۹۳ برای بخش تعاون ۷ برنامه به منظور ثبات در برنامه ریزی های تعاون طراحی شد که هر یک از آنها شامل ۷ برنامه فرعی دیگر بودند و در مجموع با ۴۹ برنامه اجرایی بنا داریم امسال گزارشی از این حوزه ارائه کنیم که سند حمایت از بخش تعاون را به سندی سیاسی تبدیل کنیم.

ربیعی افزود: بخش تعاون یکی از راهکارهای برون رفت ما از مشکلات اقتصادی به شمار می رود. تعاونی های تولیدی، مصرف و نوع جدیدی از تعاونی های بازاریابی می توانند با رویکردهای عدالت محورانه الگوهای مناسب اقتصادی باشند که به بهبود شرایط جامعه منجر شوند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی در بخش تعاون تصریح کرد: درباه مفاهیم تعاونی و بهره وری بسیار سخن گفته شده اما کمتر به آن توجه نشان داده شده که لازم است به  دنبال دستیابی به نتایج ملموس باشیم.

وزیر کار تصریح کرد: افرادی که به توسعه و رشد ایران علاقمند باشند به موضوع بهره وری نیز علاقه نشان می دهند. سهم ما از رشد و توسعه باید بیش از وضع کنونی باشد و ما حتما نیازمند رسیدن به رشد  اقتصادی ۸ درصدی هستیم که این امر  یک آرمان دست یافتنی است و باید برای دست یافتن به آن، ابزارهای مناسب را به کار بگیریم.

ربیعی ادامه داد: دولت در سال گذشته به ۳ درصد رشد اقتصادی رسید و امیدواریم امسال نیز ۵ درصد رشد اقتصادی را تجربه کنیم تا بتوانیم خلاء های موجود در زمینه اشتغال را جبران کنیم.

وی یاد آورشد: پاسخگویی به مسائل اقتصادی نیز کار تعاونی هاست و امروزه از بهره وری به عنوان یک الگوی مدیریتی نام برده می شود. وزیر کار با اشاره به رشد بهره وری در کشورهای تازه صنعتی شده اظهارداشت: این کشورها حدود ۵۰ درصد از رشد اقتصادی خود را با بهره وری به دست آورده اند اما متاسفانه در کشورمان ما عادت کرده ایم با پاشیدن پول تمام مشکلاتمان را حل کنیم.

وزیر کار تاکید کرد: بنده مخالف اصول اقتصادی و در صدد کتمان سرمایه های اجتماعی نیستم، بلکه معتقدم تنها با پاشیدن پول تحول رخ نمی دهد. در هژمونی جنگ امام راحل به موضوعاتی توجه داشتند که امروز نیز باید به این موضوعات بپردازیم و یاد بگیریم که چگونه به تغییرات بنیادین دست پیدا کنیم.

ربیعی یاد آورشد: بهره وری و تعاون برای جوامعی که نمی توانند سرمایه گذاری داشته باشند راهکارهای مهم به شمار می روند. وی با تشریح دو رویکرد عاملیت (انسان ها) و ساختارها پرداخت و افزود: تنها با تغییر رفتار انسان ها در محیط های کاری نمی توان به بهره وری رسید، بلکه باید ساختارها نیز تغییر کند.

کد خبر 2583368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha