۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۴۶

برپایی مدرسه عشایری در جشنواره کوچ عشایر

برپایی مدرسه عشایری در جشنواره کوچ عشایر

مدرسه عشایر در قالب سفید چادر در سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باقری مدیرکل این استان با اعلام این خبر افزود: به منظور آشنایی گردشگران با نحوه تحصیل دانش آموزان کوچ نشین، سفید چادر مدرسه عشایر در محوطه جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش فرزندان عشایر یکی از موضوعات مهم در زندگی کوچ نشینان به حساب می آید و از آنجایی که در نظر داشتیم همه ابعاد زندگی عشایر در این جشنواره به نمایش گذاشته شود با همکاری آموزش و پرورش عشایر یک کلاس درس در قالب سفید چادر برپا شد.

باقری گفت: این سفید چادر گویای بخشی از سخت کوشی دانش آموزان عشایر است که با تلاش فراوان در چادرها به تحصیل مشغول هستند و این موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و این جشنواره تلاش می کند تا زوایای پنهان زندگی این افراد را به بازدید کنندگان نشان دهد.

وی در خصوص مدارس عشایر گفت: به دلیل کوچ های طولانی و چند روزه باید مدرسه عشایری سبک و قابل حمل باشد، درواقع یک چادر کوچک برای نشستن ۲۰ کودک، یک فرش، یک تخته سیاه، یک میز برای معلم و کتاب برای این مدرسه سیار کافی است، چنین مدرسه ای باید در مدت ده دقیقه قادر به بارگیری و حمل بر پشت اسب باشد؛ در حالی که درک این موضوع برای نسل کنونی شهری غیر قابل تصور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفید چادر بتواند علاوه بر دشواری های تحصیلی فرزندان عشایر، پتانسیل و ظرفیت های آموزشی عشایر را نیز به شکل شایسته ای نشان دهد.

 

کد خبر 2583711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha