۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۳۶

اسماعیلی:

جنوب شرق استان تهران در عرصه تئاتر پتانسیل فراوانی دارد

جنوب شرق استان تهران در عرصه تئاتر پتانسیل فراوانی دارد

ورامین- معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جنوبشرق استان تهران در سالهای اخیر ثابت کرده که تئاتر با پوست و خونش عجین شده وحرفهای زیادی در سطح بین المللی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه محمد حسین اسماعیلی در  نشست هماهنگی و برنامه ریزی بخش تئاتر سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری طلوع خرداداظهار داشت: خوشبختانه برنامه ریز ی لازم برای برگزاری باشکوه یادواره ملی طلوع خرداد در شهرستان های مختلف جنوبشرق استان تهران انجام شده است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: با تلاش های صورت گرفته دبیرخانه بادواره ملی طلوع خرداد در بخش های مختلف در شهرستان های جنوبشرق استان تهران مشغول به فعالیت هستند و آثار هنرمندان در حوزه های گوناگون را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: قطعا برداشتن قدم برگزاری یادواره ملی طلوع خرداد با هدف معرفی زوایای مختلف این قیام تاریخی و استفاده از ابزار هنر در این راستا می تواند نقش به سزایی را در معرفی این قیام به اقشار مختلف مردم داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: باید توجه داشت که امروز اشتیاق و علاقه مندی مردم به ابزاری به نام هنر افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این ابزار بهترین کارکرد را برای معرفی مفاهیم دینی و انقلابی به نسل های مختلف بویژه جوانان و نوجوانان ایفا می کند.

این مسئول گفت: دبیرخانه دائمی یادواره در شهرستان ورامین شکل گرفته است که این امر می تواند با ارائه فراخوان یادواره چهارم در مراسم اختتامیه سومین دوره روند اجرایی و فنی بهتری را به کارها بدهد.

اسماعیلی ادامه داد: شهرستانهای ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت واقع در جنوبشرق استان تهران در سالهای اخیر ثابت کرده اند که تئاتر در پوست و خون آنهاست و حرفهای زیادی در سطح ملی و بین المللی برای گفتن دارند.

لازم به ذکر است در این نشست سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جانشین ستاد مرکزی یادواره، علی استادی مسئول امور تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران حضور داشتند

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود.

مهلت ثبت‌ نام تمام آثار در بخش‌های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد ۱۳۹۴ است که به ‌همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می‌شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، ۱۳ خردادماه است.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

کد خبر 2585599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha