۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۴

درگیری پلیس بروندی با مخالفان رئیس جمهوری

درگیری پلیس بروندی با مخالفان رئیس جمهوری

پلیس بروندی با شلیک گاز اشک آور با معترضان به رییس جمهوری این کشور به مقابله پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس بروندی با شلیک گاز اشک آور با معترضان به رییس جمهور این کشور به مقابله پرداخت.

تعداد بازداشت شدگان در ناآرامی امروز در شهر بوجومبورا پایتخت بروندی دست کم ۸ نفر اعلام شده است.

بر اساس گزارش ها جوانان معترض در پاسخ به نیروهای پلیس به سمت آنها سنگ پرتاب کردند.

گروه های فعال حقوق بشری اعلام کردند حداقل ۲۰ نفر در درگیری های ۳ هفته اخیر معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

به دنبال اعلام خبر نامزدی «پیران کورونزیزا» رئیس جمهور بروندی برای سومین دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کوچک آفریقایی در ۵ اردیبهشت، خیابان های شهر بوجومبورا پایتخت بروندی صحنه درگیری مردم با پلیس ضد شورش شد.

بعد از ظهر چهارشنبه گذشته ژنرال «گادفرید نیومباره» رییس سازمان اطلاعات ملی بروندی اعلام کرد که ارتش این کشور دولت «پیر ان کورونزیزا» را که برای شرکت در نشستی منطقه ای به تانزانیا سفر کرده بود سرنگون کرده است.

«جروایس آبایهونی» سخنگوی ریاست جمهوری کشور آفریقایی بروندی جمعه قبل گفته بود: نیروهای وفادار به رییس جمهور ۳ عضو اصلی کودتای نافرجام در این کشور را بازداشت کردند. ۲ ژنرال ارتش و یک ژنرال پلیس در میان بازداشت شدگان وجود داشتند.

پیر ان کورونزیزا، رئیس جمهور برندی پس از شکست کودتا برخی مقام های دولتی پیشین را به اتهام تبانی با کودتاچیان برکنار کرد که درمیان آنها وزرای دفاع، تجارت و خارجه نیز دیده می شوند.

طبق قوانین بروندی هیچ رئیس جمهوری نمی تواند بیش از ۱۰ سال بر مسند قدرت باشد. اما طرفداران انکورون زیزا معتقدند دور نخست ریاست جمهوری وی باید از محاسبات مردم حذف شود. انکورون زیزا در دور نخست از سوی مجلس انتخاب شده بود و نه در انتخابات عمومی.

کد خبر 2585651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha