۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱

رمضانی اعلام کرد:

انتخاب تازه‌های نشر توسط كتابداران از هفته آينده آغاز می‌شود‎

انتخاب تازه‌های نشر توسط كتابداران از هفته آينده آغاز می‌شود‎

مديركل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مطابق وعده دبيركل نهاد، كتابداران كشور می توانند از هفته آينده به انتخاب تازه‌های نشر مطابق با نيازهای كتابخانه خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی مديركل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با پايان يافتن بيست ‌و ‌هشتمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران، تازه‌های نشر كه در مدت برگزاری نمايشگاه رصد شده بود، جمع‌بندی شد و با همكاری اداره كل فناوری اطلاعات در هفته آتی با استفاده از نرم‌افزار «سامان» به مدت يك هفته كاری برای انتخاب در اختيار كتابداران سراسر كشور قرار می گيرد.

وی ضمن اشاره به اين كه در اين شيوه تأمين منابع غير متمركز برای هر كتابخانه اعتبار خاصی در نظر گرفته شده، گفت: از كتابداران محترم انتظار می رود با توجه به شناختی كه از نيازهای مراجعان و محيط فرهنگی اطراف كتابخانه خود دارند دست به انتخاب زده و از انتخاب عناوينی كه اطلاعات كاملی از آن ها ندارند، خودداری كنند.

مديركل منابع نهاد کتابخانه ادامه داد: با توجه به استقبال مخاطبان، نياز كتابخانه‌های سراسر كشور و سياست راهبردی نهاد برای توجه ويژه به بخش كودك‌ و ‌نوجوان و تأمين منابع مخصوص آن، ۵۰% عناوين ارائه شده به حوزه كودك ‌و ‌نوجوان و بقیه در موضوعات پرطرفدار ديگر اختصاص يافته است.

مديركل منابع نهاد اعلام كرد: برای بالا بردن سهم انتخاب كتابداران، حدود ۱۰ استان به تخصيص مبالغی از منابع استانی اقدام كرده‌اند كه اين ارقام به سرانه تخصيصی براي كتابخانه‌های آن استان اضافه شده و در نهايت كتابداران اين استان‌ها می توانند عناوين بيشتری را انتخاب كنند.

رمضانی با اشاره به اين كه برای حدود ۱۰۰ كتابخانه‌ای كه به سامانه سامان متصل نيستند، پيش‌بينی های لازم صورت گرفته، گفت: پس از پايان فرايند نظرخواهی و تجميع نظرات كتابداران، سفارش عناوين به ناشران آغاز و كتاب‌ها بعد از دريافت، در اسرع وقت به كتابخانه‌ها ارسال خواهد شد.

مديركل منابع نهاد کتابخانه ها در پايان افزود: تجربيات و بازخوردهای برگزاری اين نظرخواهی، ان‌شاءالله در فرايندهای آتی تأمين منابع نهاد اثر گذار خواهد بود.

کد خبر 2586023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha