۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶

شرکت کننده عمان در مسابقات قرآن:

ایران بزرگ و زیباست/ حضور مشاوران قرآنی جالب است

ایران بزرگ و زیباست/ حضور مشاوران قرآنی جالب است

شرکت کننده کشور عمان در سی‌و‌دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران گفت: قرآن عاملی برای وحدت و اجتماع مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله بن سعید بن سالم المحرزی از کشور عمان که در رشته حفظ کل قرآن شرکت کرده است با قدردانی ازمسئولان کشورمان در برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند می فرماید که به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید وی ادامه داد: اینجا نمادی از اتحاد مسلمین است که از شرق و غرب و شمال و جنوب جهان حول محور قرآن جمع شده اند تا در یک رقابت الهی شرکت کنند.

وی افزود: سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در رشته حفظ و قرائت چه از لحاظ برگزاری و چه از نظر نظم و سازماندهی، واقعاً مرا به تعجب واداشت، مثلاً از لحاظ قرعه کشی متسابقین بسیار این موضوع با نظم و انضباط خاصی برگزار شد. همچنین از لحاظ رقابت بین متسابقین، نیز بسیار فشرده است، چرا که نخبه های بسیاری از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان در آن شرکت کرده اند.

حافظ برجسته قرآن از کشور عمان درخصوص ویژگی های سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، تصریح کرد: آنچه که باعث شگفتی و تعجب من در این دوره از مسابقات شد، حضور اعضای کمیته مشاور برای متسابقین اعم از حافظ و قاری است، که با ارائه راهنمایی های مفید، آنها را در برطرف کردن اشکالات احتمالی یاری می کنند.

المحرزی حضور گروه های تواشیح و قاریان افتخاری در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، را یکی دیگر از ویژگی های این دوره از مسابقات دانست و اضافه کرد:  اجرای برنامه های متنوع در طول برگزاری مراسم مسابقات از یکنواختی آن و خستگی متسابقین شرکت کننده جلوگیری می کند. این موضوع برای من بسیار جالب است و در هیچ مسابقه بین المللی قرآن آن را مشاهده نکرده ام.

این متسابق عمانی که در مسابقات بین المللی قرآن در تونس و الجزایر شرکت کرده است یادآور شد: باید به صراحت و بدون تعارف بگویم که قاریان ایرانی و به خصوص نوجوانان قاری ایرانی حرف اول را در این مسابقات می زنند و این ویژگی بسیار مثبتی برای مردم ایران است.

المحرزی در مورد چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی در کشورش عمان متذکر شد: در کشور عمان مسابقات قرآنی به صورت ملی و محلی برگزار می شود و مهم ترین آن مسابقه قرآنی «سلطان قابوس» نام دارد ولی مسابقات به صورت بین المللی در کشورمان برگزار نمی شود، اما مسئولان قرآنی عمانی با برنامه ریزی های خود تلاش می کنند که تا چند سال آینده، مسابقات قرآنی را در سطح بین المللی برگزار کنند.

متسابق عمانی که برای نخستین بار در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، شرکت کرده است در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار بزرگ و زیبایی است و به خصوص دیدن برف بر روی کوههای شمال تهران برای من بسیار جالب است، چرا که در کشور ما عمان هوا بسیار گرم و سوزان است.

کد خبر 2586376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha