۷ آذر ۱۳۸۴، ۱۲:۵۰

مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفتگو با "مهر" :

تهراني ها با 40 هزار تومان متوفي را دفن مي كنند// سالانه 13 هزار قبر رايگان واگذار مي شود

تهراني ها با 40 هزار تومان متوفي را دفن مي كنند// سالانه 13 هزار قبر رايگان واگذار مي شود

سازمان بهشت زهرا(س) آمادگي دارد ضمن در اختيار قرار دادن قبور يك طبقه رايگان براي شهروندان تهراني ، فقط 50 درصد هزينه كفن و دفن را از اين قبيل افراد دريافت كند.

محمود رضاييان مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به عرضه سه نوع قبر در سازمان بهشت زهرا، به خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت : بخشي از اين قبور ، شامل قطعات يك طبقه رايگان است كه از استفاده كنندگان اين نوع قبور به جاي 80 هزار تومان هزينه كفن و دفن ، فقط 40 هزار تومان دريافت مي شود.

وي از اعطاي 13 هزار قبر رايگان در سال خبر داد و تصريح كرد: روزانه 50 درصد از خانواده هاي متوفيان خواستار دريافت قبور رايگان هستند.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا همچنين با اشاره به فروش قبور دو طبقه خصوصي گفت: در يك طبقه از اين قبور متوفي دفن شده و طبقه دوم طي قراردادي به قيمت 120 هزار تومان به خانواده متوفي فروخته مي شود البته 80 هزار تومان كفن و دفن نيز به طور كامل دريافت مي شود.

به گفته وي نوع سوم قبور كه فقط 5 درصد خانواده ها از آن استفاده مي كنند ، مربوط به قطعات غير جاري و قديمي است كه به ازاي واگذاري هر قبر به خانواده يكي از متوفيان دفن شده در اين قطعات بيش از يك ميليون دريافت مي شود و هزينه هاي دريافتي نيز صرف يارانه قبور رايگان مي شود. 

رضاييان در ادامه با اشاره به اينكه هزينه هاي كفن و دفن در تهران بسيار ارزانتر از ديگر نقاط كشور است ، تصريح كرد: در سازمان بهشت زهرا هيچ كس حق خريد و فروش قبر را نداشته و واگذاري قبور نيز فقط به خانواده درجه يك اعم از پدر ، مادر ، همسر ، برادر ، خواهر و پدر همسر مجاز است.

کد خبر 258643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha