۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵

از هفتم خردادماه؛

خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا از زارعان اردبیلی آغاز می شود

خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا از زارعان اردبیلی آغاز می شود

اردبیل – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا از زارعان این استان از هفتم خردادماه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، میرجمال الدین پور پیغمبر بعد از ظهر ظهر پنجشنبه در جلسه مدیریت تولیدات گیاهی در این استان افزود: براین اساس استاندارد سازی مراکز خرید دانه های روغنی و پرداخت به موقع بهای محصولات خریداری شده دو اولویت کاری در این خصوص است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه کلزا را ۲۲ هزار ریال اعلام کرد و افزود: طبق پیش بینی های لازم عملیات خرید کلزا در شش مرکز در شهرستانهای پارس آباد مغان در مراکز ایران آباد، فیروز آباد و انبار کشت و صنعت مغان و بیله سوار در مراکز بخش بابک، بخش مرکزی و انبار کشت و صنعت پارس صورت خواهد گرفت.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان عملیات خرید دانه های روغنی کلزا در شهرستانهایی که سطح زیر کشت آنها پائین است نیز باید مانند شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار بصورت استاندارد اعمال می شود.

وی تصریح کرد که در سال جاری انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران به عنوان مباشر و به کارگزاری شرکت توسعه کشت دانه های روغنی خود مستقیما اقدام به خرید دانه های روغنی تولیدی استانها می کند.

پور پیغمبر با بیان اینکه کشاورزان کلزا کار می توانند اطلاعات در مورد شرایط خرید، میزان رطوبت استاندارد و محل مراکز خرید و ارائه شماره حساب بانکی جهت واریز بهای محصول را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه خود کسب کنند عنوان کرد: شرکت توسعه کشت دانه های روغنی نمایندگی استان از هفتم خردادماه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۹ عصر نسبت به خرید کلزای تولیدی کشاورزان آماده خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی پارس آباد نیز از پیش بینی برداشت بیش از۳۲ هزار تن ذرت دانه ای و ۷۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان طی فصل جاری خبر داد و یادآور شد: امسال در حوزه عملیاتی پارس آباد در بخش خصوصی به میزان سه هزار هکتار و در بخش دولتی به میزان ۱۰۰ هکتار و در مجموع چهار هزار هکتار ذرت دانه ای کشت شده است.

علی اکبر حسنیان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال قبل پیش بینی کرد که نزدیک به ۳۲ هزار تن ذرت دانه ای از مجموع بخش خصوصی و دولتی در سال جاری استحصال گردد.

وی در خصوص زراعت گوجه فرنگی نیز افزود: در حدود دو هزار هکتار از اراضی این شهرستان نیز زیر کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش بینی می شود با متوسط عملکرد ۳۵ تن در هکتار بیش از ۷۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت شود.  

کد خبر 2587082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha