۲ مهر ۱۳۸۲، ۱۷:۱۴

قاري يمني در گفت و گو با "مهر" :

برگزاري مسابقات قرآن درتهران ما را به شهروندان يك كشور بزرگ و اسلامي تبديل كرده است

برگزاري مسابقات قرآن درتهران ما را به شهروندان يك كشور بزرگ و اسلامي تبديل كرده است

برگزاري اين مسابقات ما را از حالت چند كشوري در آورده و همگي همچون شهروندان يك كشور بزرگ و اسلامي گرد هم مي آييم .

امين محمد الرين قاري يمني كه براي شركت در بيستمين دوره مسابقات قرآن كريم به ايران سفر كرده است در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي "مهر " با بيان اين مطلب در مورد چگونگي انتخاب خود براي اين مسابقات گفت : وزارت اوقاف يمن هر ساله مسابقاتي سراسري در كشور در رشته هاي تلاوت ، حفظ و تفسير قرآن كريم  برگزار مي كند و برگزيدگان اين  مسابقات  را براي شركت در مسابقات بين المللي اعزام مي كند .
وي در جواب اين سوال كه " تا چه حد با قاريان ايراني آشناست " گفت : من آشنايي زيادي با قاريان ايراني ندارم ، چون روش قرائت ايراني در يمن معمول نيست ، ايران و مصر به شيوه خاص خود قرآن را تلاوت مي كنند ، درواقع قرآن را با آهنگ و صوت خاصي مي خوانند كه ما در يمن آن را قبول نداريم و قرآن را به روش معمولي تلاوت مي كنيم بدون اينكه آهنگ خاصي به صدايمان بدهيم .
وي در مورد موسسات مهم آموزش علوم قرآني در يمن گفت : در يمن تشكلاتي داريم به نام جمعيت خيريه تعليم قرآن كريم كه اين تشكيلات وابسته به دولت نيست و اكثر قاريان ، حفاظ و مفسرين مصري در اين تشكيلات آموزش ديده اند .
الريني درخصوص تاثير اين مسابقات در وحدت بين مسلمين گفت : برگزاري اين مسابقات تاثير زيادي در وحدت بين مسلمين دارد . 
وي در پاسخ به اين سوال كه " انس با قرآن تا چه حد در رفتار مردم يمن تاثير داشته است " گفت : ارتباط و انس با قرآن باعث شده  يمني ها به مردمي متواضع و آرام تبديل شوند .


 

کد خبر 26304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha