۲۲ آذر ۱۳۸۴، ۱۴:۴۵

در ديدار سفير كشورمان در لوزاكا:

رئيس جمهوري زامبيا بر حضور بيشتر شركت هاي قدرتمند ايراني در كشورش تاكيد كرد

سفير آكروديته جمهوري اسلامي ايران در لوزاكا با "لوي پاتريك موانا واسا" رئيس جمهوري زامبيا ملاقات نمود.

به گزارش خبرگزاري "مهر" ، معير سفير ايران در زامبيا در اين ملاقات ضمن ابلاغ سلام  احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به تشريح وضعيت روابط دوجانبه پس از تجديد آن كه از سال 1382 آغاز گرديده پرداخت و با اشاره به پروژه ها و طرحهاي توافق شده بين دو كشور در اولين اجلاس كميته مشترك همكاري خواستار رفع موانع موجود توسط طرف زامبيايي و نيز حضور فعال و موثر هيئت عاليرتبه اين كشور در دومين اجلاس كميته مذكور در تهران گرديد. سفير كشورمان با اشاره به توانائيهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه توليد كالاهاي متنوع و نيز ارائه خدمات فني و مهندسي آمادگي مديريت جديد كشورمان را جهت توسعه بيش از پيش روابط با آفريقا و پيشبرد همكاريها اعلام نمود.

موانا واسا رئيس جمهور زامبيا نيز با ابراز خوشامدگويي به هيات ايراني و ضمن ابراز علاقمندي به گسترش روابط فيمابين با اشاره به تقويت ژنبه اقتصادي، كشورش و تحسين توانائيها و قابليتهاي طرف ايراني در اجراي پروژه هاي سنگين خواستار حضور بيشتر شركتهاي قدرتمند ايراني در زامبيا و اجراي پروژه هاي توسعه اي در اين كشور شد.

وي همچنين ضمن اعلام سياست قطعي زامبيا در توسعه همكاريها با ايران با ابراز تاسف از سهل انگاريهاي طرف زامبيايي در گشته، تصميم جدي خود مبني بر نظارت دقيق بر اجراي امور مربوط به همكاريهاي دو كشور و بر طرف شدن موانع اين همكاريها كه در گذشته مانع اجرايي شدن برخي از مفاد يادداشت تفاهم به امضاء رسيده بين دو كشور شده اند را به اطلاع سفير كشورمان رساند.

معير سفير آكروديته جمهوري اسلامي ايران در زامبيا همچنين با همسر رئيس جمهوري زامبيا خانم مورين مواناواسا (Maureen Mwanawasa)، وزير خارجه، وزير انرژي و دستيار ويژه رئيس جمهور در امور مربوط به اجراي سياستها و نظارت ملاقات و موضوعات مهم در روابط دوجانبه را با آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

کد خبر 265090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha