سازمان ملل:

هنوز طرف های شرکت کننده در گفتگوهای یمن مشخص نشده اند

هنوز طرف های شرکت کننده در گفتگوهای یمن مشخص نشده اند

یک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که هنوز تصمیمی در مورد طرف های شرکت کننده در مذاکرات ژانو پیرامون یمن اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فرحان حق عنوان کرد که لیست نهایی طرف هایی که برای شرکت در گفتگوهای یمن دعوت می شوند در حال آماده شدن است.

پیش از این میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه وشمال آفریقا تاکید کرد بود که گفتگوهای ژنو پیش از هر چیز میان یمنی ها باشد و تمام گروه های سیاسی یمن باید در این گفتگوها نماینده داشته باشند.

وی در مورد طرف های خارجی شرکت کننده در این گفتگوها گفت: به زودی در این مورد توضیح داده خواهد شد؛ ولی در حال حاضر پیشنهادهای خاصی از طرف دبیرخانه سازمان ملل در این مورد وجود ندارد.

سازمان ملل با صدور بیانیه ای مطبوعاتی در این مورد گفت: شمار زیادی از مسئولان دولتی یمن و دیگر گروه ها و بازیگران بر سر میز مذاکران خواهند نشست.

به گفته خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل این مذاکرات در ژنو خواهد بود و سه روز طول خواهد کشید.

پیش از این امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان گفته بود در گفتگوهای ملی و روند سیاسی یمن کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته اند.

کد خبر 2666990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha