۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸

جهانگیرزاده در گفتگو با مهر تاکید کرد:

دبه درآوردن آمریکا قابل پیش بینی بود/ افزایش تردیدهای تیم ایرانی

دبه درآوردن آمریکا قابل پیش بینی بود/ افزایش تردیدهای تیم ایرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه از ابتدا بد عهدی از سوی آمریکایی ها پیش بینی می شد، گفت: معتقدم مذاکره کنندگان ما خیلی جدی تر هستند و البته تردید های آنها نسبت به غرب بیشتر از گذشته شده است.

جواد جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دبه درآوردن آمریکایی ها و طرف غربی در مرحله پیش از نگارش متن توافق جامع هسته ای اظهار داشت: این مسئله نشان می دهد که دشمن قابل اعتماد نیست و از ابتدا هم گفته می شد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و «حد یقف» ندارند و زیاده خواهد هستند.

وی تصریح کرد: در عین حال معتقدم این نوع رفتارهای آنها هیچ ممانعتی از تداوم مذاکرات نخواهد کرد؛ مذاکرات باید ادامه یابد و باید در برابر زیاده خواهی های آنها ایستاد، چون مذاکرات عرصه یک جنگ است و ترک صحنه جنگ به معنای پیروزی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: باید آمریکایی ها در دنیا افشا بشوند و همه بدانند که آنها بدنبال زورگویی و تلاش برای یک مذاکره با سود صد درصدی هستند و خواهان توسعه صلح در جهان نیستند؛ من معتقدم نتیجه مذاکرات با این رفتار منفی آمریکایی ها حتما به ضرر خودشان خواهد بود و در این تردیدی نیست.

جهانگیرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی می کردید که آنها در این مرحله از مذاکرات دبه در بیاورند اظهار داشت: نه؛ البته تا حدودی طبیعی است و از ابتدا پیش بینی چنین رفتارهایی می شد، اما معتقدم این کارهای آنها مانع رسیدن به یک چارچوب توافق در انتها نخواهد شد، یعنی آنها به تعبیر رهبری بیش از ما به توافق نیاز دارند و همین باعث می شود که در چارچوب ها حرکت کنند.

تردیدهای مذاکره کنندگان ما نسبت به غربی ها بیشتر شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: همانطور که دو روز پیش مقام معظم رهبری فرمودند، مذاکره کنندگان ما باید توجه داشته باشند که قوای نظامی کشور ماذون به حضور بیگانگان نیستند و مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما نیز کاملا امر مطرودی است و همین نکات به قدر کافی برجسته است.

وی گفت: به نظر مذاکره کنندگان ما هوشیاری و انگیزه های انقلابی کافی را دارند و می دانند که عنصر مذاکره آنها محدود به زمان نخواهد شد.

جهانگیرزاده افزود: این مذاکره می تواند تا دهها یا صدها سال دیگر مایه افتخار خود آنها و کشور باشد، معتقدم مذاکره کنندگان ما خیلی جدی تر هستند؛ البته تردیدهای آنها نسبت به رفتار غربی ها نیز نسبت به سابق بیشتر شده است و این به نظر من امر مثبتی است و به همین دلیل غربی ها در این جهت هوشمندانه عمل نکرده اند و می توانستند دقیق تر اقدام کنند.

 

کد خبر 2667183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha