۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰

سردار فضلی در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

دشمنان بدانند فرزندان امام (ره) در بیعت خود با رهبری استوارند

دشمنان بدانند فرزندان امام (ره) در بیعت خود با رهبری استوارند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آمریکایی ها، صهیونیست ها، آل سعود و تکفیری ها بدانند فرزندان امام(ره) در بیعتی که با امام(ره) بسته بودند و امروز با نایب امام زمان بسته اند، ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران در سالگرد آزادسازی خرمشهر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس اظهار کرد: ۳۳ سال پیش در عملیات بیت المقدس فرزندان امام (ره) در سایه یکدلی، وحدت کلام و رویه نیروهای مسلح بر آن شدند تا فرمان نورانی نایب امام زمان را در انجام عملیات بیت المقدس محقق کنند.

وی افزود: فرزندان امام (ره) در آن عملیات جغرافیایی را به وسعت ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع انتخاب کردند چراکه بخش عمده خوزستان را نیروهای عراقی از ایران جدا کرده بودند.

سردار فضلی ادامه داد: عملیات بیت المقدس در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز قرار داشت و ۴ مانع طبیعی از جمله رودخانه کارون، کرخه، اروند و هورالهویزه و هورالعظیم در مقابل این عملیات وجود داشت.  کار اطلاعاتی و شناخت دشمن که امروز نیز به آن محتاج هستیم در عملیات بیت المقدس انجام شد تا جایی که روحیات فرماندهان دشمن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ۹۰ گردان بسیجی در این عملیات شرکت داشتند، گفت: وجود این تعداد از گردان های بسیج نشان از تدبیر امام (ره) در تاسیس بسیج بود. جغرافیای این عملیات تنوع زیادی دارد از جمله عبور از رودخانه، جنگ در صحرا و نخلستان و جزایر و همچنین جنگ در منطقه رملی فکه و منطقه ویژه خرمشهر.

وی تاکید کرد: از آن جهت منطقه خرمشهر ویژه بود که دشمن خرمشهر را به پادگان تبدیل و موانع زیادی را بر سر راه رزمندگان ما ایجاد کرده بود.

سردار فضلی با تاکید بر اینکه ۱۰ اردیبهشت ۶۱ تمام سپاهیان اسلام در منطقه فکه مهیای نبرد بودند، گفت: بنده در آن زمان عهده دار تیپ المهدی بودم و از ۱۲ استان در این تیپ آماده جنگ می شدند. در آن جنگ مقابله پوست و گوشت و استخوان در برابر انبوه زره پوشان بود ولی فرزندان امام (ره) بی اعتنا به تانک ها و نفربرها به مقابله پرداختند در صورتی که ما اصلا هیچ نفربر و تانکی در اختیار نداشتیم.

وی افزود: خداوند در نهایت عنایت کرد و همه اهداف عملیات بیت المقدس محقق شد و امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد که یقینا این چنین بود.

سردار فضلی با بیان خاطره ای از اردوی رزمی رزمندگان اسلام قبل از عملیات بیت المقدس در منطقه فکه، گفت: دمای هوا در منطقه فکه در آن زمان ۵۰ درجه بالای صفر بود. ما آن زمان در این منطقه اردوی رزمی برگزار کردیم و همان جا به فرزندان امام (ره) گفتیم ما قادر نیستیم به شما آب برسانیم، برای همین در مصرف آب قمقمه های خود صرفه جویی کنید و همچنین به آنها گفتیم قادر به رساندن مهمات در ادامه عملیات نیز به شما نخواهیم بود و از مهمات خود به دقت استفاده کنید و هر گلوله شما باید یک دشمن را از پای درآورد.

وی افزود: در این حین حجت الاسلام متقی امام جمعه گچساران به همراه برخی پدران شهدا میهمان اردوگاه رزمی ما شدند و حجت الاسلام متقی پس از ایراد سخنرانی، رو به آسمان دعا کردند و رزمندگان آمین گفتند که به یکباره دیدیم در منطقه فکه مه غلیظ و ابر سیاهی آمد و سپس شهید یدالله کلهر فرمودند این یک امداد غیبی است، سپس در منطقه فکه بارش شدید باران آغاز شد و دیگر حتی کسی نیاز به مصرف آب نداشت زیرا هوا خنک شد و به کمک رزمندگان ما آمد.

سردار فضلی در ادامه خطاب به دشمنان اسلام، گفت: آمریکایی ها، صهیونیست ها و آل سعود و دیگر دشمنان انقلاب از جمله تکفیری ها بدانند فرزندان امام (ره) در بیعتی که با امام (ره) بسته بودند و امروز با نایب امام زمان (عج) بسته اند، ایستاده اند.

کد خبر 2667188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha