۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴

آیت الله طباطبائی نژاد:

ایران در بسیاری از علوم حرف اول را در منطقه می زند

ایران در بسیاری از علوم حرف اول را در منطقه می زند

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: پیشرفت های ایران در مباحث نظامی، علوم و فضا و پزشکی و نیز سایر علوم روز دنیا اکنون به نقطه قابل توجهی رسیده و در بسیاری از زمینه ها ایران حرف اول را در منطقه می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار داشت: نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به نام روز پاسدار اتفاق مبارکی است و اسلام تداوم و بقای خود را به خون امام حسین (ع) مدیون است.

وی ادامه داد: همه افراد در جامعه اسلامی باید خود را پاسدار اسلام و ارزش های انقلاب بدانند و توقع رهبر معظم انقلاب نیز پاسداری تمامی افراد از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اصفهان تصریح داشت: یکی از ارزش ها و دستاوردهایی که بعد از انقلاب و در ابتدای جنگ تحمیلی برای ما به دست آمد فتح و آزادسازی خرمشهر بود و دشمن هرگز فداکاری های نیروهای رزمنده و انقلابی برای آزادسازی این شهر را از یاد نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه جوانان ایران با پشتوانه و دستور رهبر خود اما با دست خالی به این اقدام بزرگ دست یافتند، اظهار داشت: این شهر بعد از ۱۹ ماه محاصره و اشغال از سوی سه لشکر دشمن بعثی آزاد شد.

آیت الله طباطبائی نژاد افزود: به سبب جانفشانی هایی که برای آزادسازی این شهر صورت گرفت باید نام روز پیروزی را برای سوم خردادماه انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: هدف از اشغال خرمشهر ورود نیروهای دشمن به خاک ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آوردن اسرائیلی دیگر در منطقه بود.

امام جمعه اصفهان به تلاش ها و مجاهدت های نیروهای سپاه در هشت سال دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: نیروهایی همچون سپاه با سال ها مقاومت به دشمن اجازه پیاده کردن نقشه های خود در ایران را ندادند.

وی همچنین به سالروز اعمال تحریم های امریکا علیه ایران در اول خردادماه نیز اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه برخی مسئولان کشورمان از تحریم های امریکا نگرانی داشتند اما امام خمینی (ره) تحریم را عامل پیشرفت کشور و استفاده از تمامی ظرفیت های داخلی برای طی کردن مسیر ترقی می دانستند.
 
آیت الله طباطبائی نژاد اظهار داشت: از کار افتادن هربه دشمن در بحث تحریم ها ناشی از هشیاری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای انتقال احساس خودباوری و ایستادگی به مردم بود.
 
وی با بیان اینکه منویات رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) روان ، بلیغ و فصیح بود، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما اجازه جاسوسی و بازرسی از تاسیسات نظامی کشورمان را به غرب نمی دهیم و این نه تنها سخن رهبری بلکه سخن ملت ایران نیز هست.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: پیشرفت های ایران در مباحث نظامی، علوم و فضا و پزشکی و نیز سایر علوم روز دنیا اکنون به نقطه قابل توجهی رسیده است و در بسیاری از این زمینه ها ایران حرف اول را در منطقه می زند.

کد خبر 2667240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha