۱ دی ۱۳۸۴، ۹:۳۶

مشتاقان زيارت خانه خدا هر سال افزايش مي يابند

مشتاقان زيارت خانه خدا هر سال افزايش مي يابند

بر اساس آمار جمع آوري شده تعداد زائران مسجدالحرام و مسجدالنبي رو به افزايش است و زائران مشتاق از همه نقاط دنيا با هواپيما، كشتي و اتومبيلهاي مختلف راهي اين سرزمين مقدس مي شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" امسال جمع كثيري از مسلمانان سراسر جهان به منظور زيارت خانه خدا، عازم مكه مكرمه مي شوند، بر اساس آمار تعداد زائران اين سرزمين مقدس نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است .

به گزارش خبرگزاري اسلامي ( اباء) از  فرانسه 26 هزار نفر، از اتريش 2500 نفر، از نيجريه 80 هزار نفر، از چين 6900 نفر، از پاكستان حدود چند صد نفر، از روسيه 13 هزار نفر كه بيشتر از قفقاز هستند، از جمهوري بنين 2500 نفر، از كويت 14 هزار نفر و از مصر  60 هزار نفر به سفر معنوي حج مي روند .

اين خبرگزاري اعلام كرد: بر اساس پيش بيني ها درجه حرارت طي روزهاي آينده هوا كاهش  مي يابد بطوري كه درجه حرارت در مكه ميان 34 - 22 درجه و در مدينه منوره بين 28 - 16 درجه خواهد بود.

عربستان سعودي به منظور ايجاد امنيت جاني زائران 3 هزار كارمند و سرباز را آماده كرده است تا به محض آتش سوزي به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند. 

عربستان به منظور تسهيل نقل و انتقال زائران از مكه به مدينه و يا بالعكس 14 هزار اتوبوس را آماده فعاليت كرده است.

به گزارش خبرگزاري مدينه، اين كشور براي استفاده زائران از برنامه هاي خاص حج، به پخش برنامه ها به 14 زبان اقدام كرده است كه اين رقم نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

استاد اياد ابن امين مدني وزير فرهنگ عربستان گفت: امسال 4 زبان جديد به زبانهاي سال گذشته افزوده شده است تا حاجيان بتوانند از برنامه هاي خاص خود كه تنها تا پايان ذيحجه مورد استقبال قرار مي گيرد، بهره برند.

وزير فرهنگ عربستان گفت: اين برنامه ها شامل برنامه هاي ديني، امنيتي، بهداشتي، سلامتي و عبور و مرور است كه به منظور تسهيل زيارت زوار در موسم حج پخش خواهد شد.

کد خبر 268817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha