۴ دی ۱۳۸۴، ۱۱:۳۱

دري نجف آبادي در دادگستري خميني شهر اصفهان:

عدالت قضائي زير بناي عدالت اجتماعي است

عدالت قضائي زير بناي عدالت اجتماعي است

آيت الله دري نجف آبادي عدالت خواهي و عدل گستري را جوهره حركت و فلسفه وجودي دستگاه قضائي دانست و تصريح كرد: عدالت اخلاقي و قضائي زير بناي عدالت اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار"مهر" در اصفهان، دادستان كل كشور كه در دادگستري خميني شهر اصفهان سخن مي گفت، عدالت انفرادي را پيش نياز عدالت اجتماعي دانست و گفت: با محوريت عدالت فردي در وادي عدالت اجتماعي و عدالت قضائي بايد گام برداريم .

وي تاكيد كرد: عدالت قضائي زير بناي عدالت اجتماعي است.

دري نجف آبادي افراط و تفريط را عامل خروج از تراز عدالت و افتادن در ورطه انحراف خواند و خاطرنشان كرد: عدالت اخلاقي نيز مي بايد مبرا از تندي و كندي و تعدي و تفريط باشد و دستگاه قضائي نيز بايد جامعه را به سمت اين شاخص تراز و تعادل رهنمون شود.

وي افزود: براي تحقق عدالت پيش از هر چيز نيازمند انسان هاي عاشق و شيفته و تشنه عدالت هستيم، سنگ عدالت بر سينه زدن و شعار دادن مكفي نيست بلكه به عمل كار بر آيد.

دادستان كل كشور تصريح كرد: كوشش در كشف حقيقت از اهم وظايف قاضي است، در صورتيكه حقيقت را احراز كرد اصرار و اجراي حكم - قاطع و بدون رودربايستي، صرفنظر از روابط و ملاحظات و مماشات گري بايد انجام شود.

وي تاكيد كرد : مسئول احقاق حق و اجراي عدالت قاضي است، لذا بايد با بررسي جامع و كامل پرونده ، راي عالمانه - عادلانه و قاطعانه اي انشاء و اجرا كند كه در هيچ مرجعي - چه تالي و چه عالي - قابل نقض يا ايراد نباشد - در همه حال خدا را ناظر و حاضر بر اعمال و احكام خود ببيند و دين خود را به دنياي احدي نفروشد.

دري نجف آبادي رسالت خطير دستگاه قضايي را يادآور شد و در تشريح سياستهاي راهبردي قوه گفت: ايجاد شوراي حل اختلاف براي كشور منشاء خيرات و بركاتي بوده است البته مي بايد نقاط قوت آن را تقويت و نقاط ضعف را مرتفع كنيم.

وي افزود: بايد تلاش كنيم شوراها تخصصي شوند - بودجه مناسبي به اين بخش تخصيص داده شود و كمبودها و موانع مرتفع شود.

کد خبر 269813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha