۶ دی ۱۳۸۴، ۱۴:۳۶

هر روز يك نشست تخصصي در جشنواره تئاتر فجر

در روزهاي برگزاري بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر ، هر روز يك نشست تخصصي به همت امور بين‌الملل جشنواره برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي جشنواره تئاتر فجر، اين نشست‌ها به منظور رشد و تعالي دانش تئاتر كشور و ايجاد رابطه دوسويه ميان اهالي تئاتر و فرهيختگان و دانش‌آموختگان هنر نمايش در طول زمان برگزاري جشنواره برپا خواهد شد. در اين نشست‌هاي تخصصي سعي شده تا در هر نشست موضوعات و مباحث مهم تئاتر و هنر نمايش مورد بررسي قرار گيرد تا از اين طريق بتوان گامي مهم در رشد هنر نمايش كشور برداشته شود.

ساعات و محل برگزاري نشست‌هاي تخصصي متعاقبا از سوي روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر اعلام مي‌شود.

خبر ديگر از جشنواره امسال تئاتر فجر اينكه دو نمايشنامه از محمد چرمشير در بخش تجربي جشنواره حضور دارند.

نمايشنامه‌هاي "آسمان روزهاي برفي" و "قدم زدن روي ابر با چشمان بسته" كه به ترتيب توسط محمد عاقبتي و آروند دشت آراي كارگرداني مي‌شوند از سوي كميته انتخاب و ارزيابي آثار براي حضور در جشنواره معرفي شدند. اين آثار در صورت تائيد شوراي نظارت و ارزشيابي اداره كل هنرهاي نمايشي در مرحله انتخاب نهايي در بخش تجربي جشنواره حضور خواهند يافت.

اداره كل هنرهاي نمايشي هم از ميان 30 جشنواره استاني برگزار شده در استان‌هاي مختلف كشور در زمينه تئاتر، پنج جشنواره را به عنوان جشنواره‌هاي برتر استاني معرفي كرد.

جشنواره‌هاي استاني آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، كردستان، گلستان و خراسان رضوي به عنوان جشنواره‌هاي برتر استاني شناخته شدند. اين انتخاب بر پايه ارزيابي و گزارش نمايندگان اداره هنرهاي نمايشي در جشنواره‌هاي استاني صورت گرفته است.

کد خبر 270877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha