۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰

نعمت رئوفی در گفتگو با مهر:

صدای مهران دوستی مردم را به جبهه‌ها فراخواند/فقدان گوینده بی‌نظیر

صدای مهران دوستی مردم را به جبهه‌ها فراخواند/فقدان گوینده بی‌نظیر

یک تهیه‌کننده پیشکسوت از اینکه در زمان کار در رادیو «جبهه» و هشت سال دفاع مقدس مهران دوستی با جملات و صدای خود مردم را به حضور در جبهه ها تشویق می کرده است، سخن گفت.

نعمت رئوفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری چندی ساله اش با زنده‌یاد مهران دوستی گفت: من حدود ۴۷ سال با رادیو و تلویزیون همکاری داشتم و از کوچکترین تا بزرگترین گویندگان با من کار کرده اند. با این حال مهران دوستی شاخص ترین آنها بود. او حرف نداشت و بهترین گوینده ای بود که رادیو به خود دیده است.

این برنامه‌ساز پیشکسوت رادیو عنوان کرد: من متاسفم که هم اکنون با شنیدن این خبر حضور ذهن ندارم تا درباره او صحبت کنم اما همین قدر بگویم که وقتی سال ۶۱ بازنشسته شدم همان زمان دوباره به رادیو دعوت شدم و گفتم فقط در صورتی حاضرم کار کنم که گوینده من مهران دوستی باشد.

رئوفی اظهار کرد: من در این ۲۳ سال تنها با مهران دوستی کار کردم چراکه او هم معلومات داشت و هم از صدای خوبی برخوردار بود. علاوه بر اینها به زبان هم مسلط بود و دانش بالایی در حوزه های مختلف داشت.

این تهیه کننده عنوان کرد: ما در همان دهه های اول انقلاب برنامه ای با هم داشتیم که مهران دوستی از ساعت ۹ شب تا ۲ بامداد گویندگی آن را بر عهده داشت و تمام شنونده های ما را جوانان و روشنفکران تشکیل می دادند. مردم تا ساعت ۲ بامداد با ما تماس می گرفتند و این برنامه مخاطبان بسیاری داشت.

رئوفی با اشاره به دوستی خود با مهران دوستی و همچنین کارایی بالای وی در حرفه اش تصریح کرد: وقتی مهران پشت میکروفن می رفت خیال من راحت بود چراکه می دانستم خوب و حرفه ای برنامه را اداره می کند. من درباره هر موضوع و سوژه ای که به ذهنم می رسید با او گفتگو می کردم و او تنها با یک اشاره خودش ساعت ها می توانست درباره سوژه مورد نظر حرف بزند و مخاطبان را پای رادیو نگه دارد.

این تهیه کننده برنامه های رادیو جبهه در پایان درباره همکاری خود با دوستی در دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس گفت: زمانی که مرا به رادیو جبهه دعوت کردند چون به موسیقی علاقمند بودم برنامه هایی با این محور می ساختم و دوستی هم گویندگی این برنامه ها را بر عهده داشت، ما می دیدیم که او چگونه با جملات و صدای خود مردم و جوانان را به حضور در جبهه ها فرا می خواند و مردم تشویق می شدند که به جبهه ها بروند.

مهران دوستی گوینده باسابقه رادیو ساعاتی پیش به دلیل عارضه تنفسی درگذشت.

کد خبر 2757822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha