۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶

عباس دیپالما به شبکه مستند می‌آید

عباس دیپالما به شبکه مستند می‌آید

مستند «عباس دیپالما» درباره مسلمان شدن کاتولیکی ایتالیایی تبار به نام دامیانو دیپالما روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «عباس دیپالما» به بررسی آرا و عقاید دامیانو دیپالما ایتالیایی مسلمان شده‌ای می‌پردازد که پس از تحصیل در سوریه و ایران، هم اکنون روحانی مسجد شهر خود در ایتالیا است.

«دامیانو از ابتدا پسر کنجکاوی بود و علاقه خاصی به تاریخ داشت و کتاب‌های مختلفی می‌خواند. به موسیقی علاقه داشت و با دوستانش به کلاس موسیقی می‌رفت. علاقه زیادی به ورزش داشت و در آن موفق بود. از میان این علایق شخصی، او راه زندگی خود را انتخاب کرد»؛ اینها بخشی از سخنان مادر حجت الاسلام عباس دیپالما بود که البته نامش ابتدا دامیانو بود و پس از تشرف به دین مبین اسلام نام خود را به عباس تغییر داد.

خود او در این مستند می‌گوید: «اسم من دامیانو بود اما بعد از مسلمان شدن، اسمم را به عباس تغییر دادم چون حادثه کربلا و شخصیت حضرت عباس(ع) خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد. چه عالی است که من بتوانم ذره‌ای مانند حضرت عباس باشم.»

عباس دیپالما، در حال حاضر مدیر مؤسسه امام مهدی (عج) ایتالیا است. او در شهری متولد شد که مسلمانان کمی داشت اما با اینکه در یک خانواده کاتولیک متولد شده بود از ابتدای نوجوانی در پی یافتن حقیقت وجود خویش بود، به طوری که می‌گوید: «من حقیقت وجود خویش یعنی فطرت را در دین اسلام پیدا کردم زیرا دین حقیقی آن دینی است که از این ویژگی انسان صحبت می‌کند.»

دیپالما، سیدحسن نصر الله را الگوی فکری و اخلاقی خود معرفی می‌کند.

مستند «عباس دیپالما» امروز شنبه دوم خردادماه، ساعت ۲۳:۳۰ و در یک قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر 2757869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha