۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۱

سعد الدین خبر داد:

صدور ۲۰ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان از محل تولید

صدور ۲۰ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان از محل تولید

دامغان – مدیر کل گمرک استان سمنان از صدور ۲۰ درصد کالاهای صادراتی این استان از محل تولید خبر داد و گفت: صادر کنندگان پسته می توانند محصولات تولیدی خود را از دامغان بدون واسطه صادر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعد الدین عصر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی دومین جشنواره و سمپوزیوم پسته ایران – دامغان در محل سالن جلسات شهرداری این شهرستان اظهار داشت: استان سمنان از نظر تست آزمایشگاهی و نیز بهداشتی تجهیزات آن مهیا است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

وی یادآور شد: صادر کنندگان پسته می توانند محصولات تولیدی خود را از شهرستان دامغان به کشورهای خارجی بدون واسطه صادر کنند.

علی سعد الدین مدیر کل گمرک استان سمنان

عضو کار گروه صادرات غیر نفتی استان سمنان تصریح کرد: درصورت وجود متقاضی صادر کننده پسته این محصول مهم را استراتژیک به طور مستقیم از سوی تولید کنندگان و با هماهنگی و نظارت گمرک استان سمنان صادر می شود.

سعدالدین با بیان اینکه پسته یک محصول بسیار مهم و با ارزش است گفت: سال گذشته ۲۱۳ هزار تن پسته به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ دلار از ۱۵ استان و ۲۵ گمرگ در سطح کشور به ۵۰ کشور خارجی صادر شد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه راه اندازی پایانه صادراتی پسته در این شهرستان را یک امر مهم و ضروری دانست و افزود: این شهرستان رتبه دوم در بحث صادرات پسته جهان را داراست.

علی سعد الدین مدیر کل گمرک استان سمنان

عبدالرحمن رستمیان گفت: سالانه ۳۷ هزار تن پسته از شهرستان دامغان به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد ريال صادر شد.

وی بر هر چه بهتر برگزار شدن دومین جشنواره و سمپوزیوم پسته ایران – دامغان و رفع نقاط ضعف و قوت جشنواره سال گذشته تاکید کرد.

فرماندار شهرستان دامغان نیز اظهار داشت: دومین جشنواره و سمپوزیوم ملی پسته ایران – دامغان شهریور سالجاری با حضور تجار و بازرگانان داخلی و خارجی و با هدف تجارت هرچه بهتر و شناسایی و رونق اقتصادی پسته دامغان برگزار می شود.

علی اصغر مجد گفت: هشت در صد پسته دامغان به صورت تازه خوری است و باید زمینه نوآوری صنعتی پسته دامغان فراهم و مهیا شود.

شهرستان دامغان دارای چهارده هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته است که از این میزان دوازده هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور هستند.

کد خبر 2758335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha