۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹

رفتار اتحادیه اروپایی پیش شرط لغو تحریم های روسیه است

رفتار اتحادیه اروپایی پیش شرط لغو تحریم های روسیه است

نخست وزیر روسیه اقدامات اتحادیه اروپایی را پیش شرط لغو واردات محصولات کشاورزی از کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر روسیه اقدامات اتحادیه اروپایی را پیش شرط لغو واردات محصولات کشاورزی از کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد.

دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه امروز منافع روسیه و اقدامات اتحادیه اروپایی را پیش شرط لغو واردات محصولات کشاورزی از کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد.

وی امروز در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه درباره شرایط لغو تحریم های اعمالی روسیه که بر اساس آن این کشور واردات کالاهای کشاورزی مورد نیاز خود از اتحادیه اروپایی را متوقف کرده بود کقت: حفظ منافع روسیه اولین شرط بررسی امکان لغو تحریم اعمالی روسیه علیه کشورهای اروپایی است. در آگوست سال گذشته و در واکنشی تلافی جویانه به وضع برخی تحریم ها علیه روسیه، ما نیز متقابلاً واردات محصولات کشاورزی از اتحادیه اروپایی را به حالت تعلیق درآوردیم. چون این تصمیم برای یک سال گرفته شده است، اکنون باید تداوم، لغو مشروط و یا لغو کامل آن را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

سه شنبه گذشته، «سرگئی دانکورت» رییس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه گفته بود: لغو تحریم واردات محصولات کشاورزی روسیه برای ۱۵ شرکت مجارستانی و تعدادی از تولیدکنندگان یونانی و قبرسی ممکن است مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است در پی تحولات اوکراین و اعمال برخی تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور نیز در پاسخ به این تحریم ها از ماه آگوست سال گذشته واردات برخی محصولات کشاورزی و دامی اتحادیه اروپا را ممنوع کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تحریم های روسیه علیه غرب را موجب بهبود بخش کشاورزی و دامپروری این کشور اعلام کرده بود.

کد خبر 2758358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha