۳ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۳۸

یغمایی:

شمار فرزند پذیری غیر قانونی در خراسان شمالی رو به افزایش است

شمار فرزند پذیری غیر قانونی در خراسان شمالی رو به افزایش است

بجنورد - كارشناس مسئول كودكان و نوجوانان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش فرزند پذیری غیرقانونی در این استان خبر داد و گفت: باید هرچه سریع تر برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

ملیحه یغمایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه شمار فرزند پذیری كه خارج از مبادی قانونی و زیربط در این استان انجام می شود، سیر صعودی دارد.

وی اظهار داشت: براساس روال قانونی در پذیرش فرزندخوانده، متقاضی باید از طریق بهزیستی اقدام و سپس با ارجاع پرونده به دادسرا در صورت تایید صلاحیت، حكم سرپرستی موقت را دریافت و پس از گذشت چندماه حكم دائم حضانت برای متقاضی صادر می شود.

یغمایی با بیان اینكه دریافت فرزند به صورت غیرقانونی مشكلاتی را در جامعه به همراه خواهد داشت، افزود: با افزایش شیوه های غیرقانونی، موضوع به دادگستری اطلاع داده شد و در این خصوص جلسه ای بین بهزیستی و دادگستری استان برگزار که امیدواریم هرچه سریعتر نتیجه آن جهت اطلاع عموم اعلام شود.

وی گفت: زوجین به هیج عنوان از طریق مبادی غیر قانونی برای دریافت فرزند اقدام نكنند چراكه قانون و بهزیستی از آنان حمایت نمی كند و مرتكب جرم می شوند.

یغمایی تصریح كرد: در بحث پذیرش فرزندخوانده به صورت غیرقانونی، موضوع خرید و فروش هم مطرح است كه برخی با مبالغ هنگفتی اقدام به خرید و فروش كودك می كنند که این کار جرم محسوب می شود.

كارشناس مسئول كودكان و نوجوانان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی، ناتوانی در نگهداری کودک، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، طلاق و ... را جمله عواملی عنوان كرد كه منجربه فروش و واگذاری فرزند به خانواده ای دیگر می شود.

 یغمایی تصریح كرد: به منظور جلوگیری از مشكلات قانونی و شرعی و مشكلات احتمالی دیگری كه دامن گیر خانواده ها خواهد شد، تاکید می کنم که متقاضیان فرزند خوانده از طریق بهزیستی اقدام كنند.

کد خبر 2758642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha