۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸

حجت الاسلام خادمی:

۱۰۰ درصد مصوبات فرهنگی تبلیغی سفر رهبری به خراسان شمالی محقق شد

۱۰۰ درصد مصوبات فرهنگی تبلیغی سفر رهبری به خراسان شمالی محقق شد

بجنورد- مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات تبلیغی فرهنگی سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در حیطه نهاد تبلیغات اسلامی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی با اشاره به این كه در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهر ماه سال ۹۱ بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های تبلیغی در استان مصوب شد، اظهار كرد: تاكنون ۱۰۰ درصد این اعتبارات و تمامی برنامه های پیش بینی شده در این زمینه اجرایی شده است.

وی اضافه كرد: از مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در این زمینه، ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌های بجنورد، فاروج، اسفراین، گرمه و جاجرم در نظر گرفته شده بود كه اجرای تمامی این طرح ها آغاز شده است.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: در حال حاضر پروژه مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان اسفراین كه از محل اعتبارات سفر رهبری به استان خراسان شمالی در دست اجرا است، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گفته وی همچنین در این زمینه تاكنون عملیات احداث پروژه مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان جاجرم ۴۶ درصد و پروژه شهرستان گرمه نیز ۱۶ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

حجت الاسلام خادمی اضافه كرد: طرح احداث پروژه فرهنگی تبلیغی شهرستان دارالعلمای فاروج در خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان نیز در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و در آینده ای نزدیك به بهره برداری می رسد.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی افزود: همچنین احداث مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان بجنورد مصوب سفر رهبری به استان نیز به دلیل تأخیر در تأمین و واگذاری زمین به تعویق افتاد كه امسال با تأمین زمین و تخصیص اعتبار سه میلیارد تومانی، اجرای این پروژه هم آغاز می شود.

وی اظهار كرد: افزون بر این از مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی برای فعالیت های تبلیغی، ۲۲ میلیارد ریال برای ساخت دو باب دبیرستان صدرا، ۲۲ میلیارد ریال برای احداث ۳۳ باب خانه عالم، پنج میلیارد ریال برای مرکز عرضه محصولات فرهنگی، پنج میلیارد ریال برای تجهیز مؤسسات قرآنی و شش میلیارد ریال نیز برای تجهیز کتابخانه های تخصصی حوزه دین در نظر گرفته شده بود كه اجرای این طرح ها نیز آغاز شده است.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این كه تا سال پیش ۱۶ باب خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری احداث شده بود، افزود: اخیرا با تخصیص مابقی اعتبارات، ساخت ۱۷ باب خانه عالم دیگر نیز در روستاهای استان آغاز شد كه با احداث این خانه ها، شمار خانه های عالم ساخته شده در روستاهای استان از محل اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به ۳۳ باب می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال ۹۱ به خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، ۲۰۰ مصوبه شامل هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد كه در طی سه سال گذشته با تخصیص این اعتبارات، خراسان شمالی در زمینه های مختلف عمرانی و زیرساختی پیشرفت های مهمی كرده است.

 

کد خبر 2759021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha