۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷

اظهارات تامل برانگیر جان بولتون در مورد لزوم تجزیه عراق و سوریه

اظهارات تامل برانگیر جان بولتون در مورد لزوم تجزیه عراق و سوریه

موضوع تجزیه عراق و سوریه که مدت هاست از سوی مقامات آمریکایی دنبال می شود و البته مقامات و کارشناسان منطقه ای در مورد آن هشدار می دهند بار دیگر با اظهارات «جان بولتون» جان تازه ای گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، که به داشتن رویکرد افراطی و متمایل بودن به جریان نومحافظه کاران آمریکا معروف است در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به شکست آمریکا در نبرد با داعش خواستار تجزیه عراق و سوریه شده است. 

بولتون در این گفتگو با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما در مورد مبارزه با تروریسم تصریح کرد: فکر می کنم آنها در سال های گذشته این موضوع را تکذیب کرده اند اما ما در حال شکست خوردن از تروریست ها هستیم و شکی در این مورد نیست. 

ور در ادامه با اشاره با مفید بودن همکاری با کشورهای عرب منطقه و همچنین ترکیه برای مبارزه با داعش عنوان داشت که نباید با گفتن جملاتی همچون اینکه داعش مشکل کشورهای خاورمیانه است، از مقابله با آن طفره رفت. 

بولتون با اشاره به وضعیت موجود در عراق و سوریه عنوان داشت: باید از خلال اختلافات و جنگ های موجود یک دولت سنی میانه رو در غرب عراق و شرق سوریه ایجاد کرد. دولتی که دور از دسترس اقتدار گرایان و افراطیون باشد. 

به گزارش مهر، این اظهارات بولتون نشان می دهد که هشدار مقامات عراقی و ایرانی که در یک ماه گذشته درباره تصمیم آمریکا برای تجزیه عراق اظهار نظر کرده بودند جدی است. امری که با گنجاندن بند «کمک مستقل نظامی و مالی آمریکا به گروه های مختلف عراقی بدون کسب مجوز از دولت مرکزی» در بودجه وزارت دفاع آمریکا جدی تر شده است.  

کد خبر 2759923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha