۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴

پرداخت خسارت ۵۰۰ میلیاردی به کشاورزان

پرداخت خسارت ۵۰۰ میلیاردی به کشاورزان

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: از نیمه دوم اسفند گذشته تا اردیبهشت امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم حسن نژاد با اشاره به این که پس از نیمه دوم اسفند سال گذشته با نوسان دما، بارش‌های شدید و سرمازدگی مواجه بودیم، افزود: در بهمن سال گذشته افزایش دما بخش گسترده ای از عرصه‌های زراعی را وارد مرحله رویشی کرد اما پس از آن از نیمه دوم اسفند کاهش دما و بارش‌های شدید در شمال، شمال غرب و غرب کشور خسارات قابل توجهی به مزارع وارد کرد.

وی اضافه کرد: گزارش نهایی ارزیابی خسارات در دست تهیه است و پس از آن خسارات کشاورزانی که تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند پرداخت خواهد شد. همچنین ۵۶ درصد خسارات به علت خشکسالی است که بخش قابل توجهی از دیم زارها را تحت تأثیر قرار داده است.

حسن نژاد درباره تعهدات این صندوق به بیمه گزاران افزود: تمام تعهداتی که در بیمه نامه‌ها وجود دارد پرداخت شده و ارقام جزیی از خسارات باقی مانده است که تا پایان خرداد پرداخت می‌شود.  وی میزان خسارات سال زراعی ۹۳-۹۲ را ۹۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان خسارات تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی درباره پرداخت خسارت به باغداران استان مازندران اضافه کرد: در پی بارش برف سنگین سال ۹۲ در استان مازندران و وارد شدن خسارت به باغات مرکبات در مجموع ۵ هزار هکتار از باغاتی که تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی بودند خسارت دیدند که بابت آن حدود ۵۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت شد ضمن اینکه در مجموع ۱۵۳ محصول کشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

وی گفت: براساس گزارش‌های موجود ۴ میلیون هکتار از اراضی زراعی، ۵۰۰ هزار هکتار اراضی باغی، ۹ میلیون واحد دامی، ۹۷۰ میلیون قطعه طیور و ۴۵ میلیون متر مربع از استخرهای پرورش ماهی یعنی ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: تعداد کشاورزانی که تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند حدود ۲ میلیون نفر است.  حسن نژاد همچنین از اجرای طرح بیمه گلخانه ها خبر داد و گفت: امسال تمام گلخانه‌های کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

کد خبر 2760288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha