۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵

به همت انتشارات اطلاعات صورت گرفت؛

عرضه «آشتیِ» بی نظیر بوتو برای سومین بار در بازار نشر

عرضه «آشتیِ» بی نظیر بوتو برای سومین بار در بازار نشر

کتاب «آشتی: اسلام، دموکراسی و غرب» نوشته بی نظیر بوتو با ترجمه علیرضا عیاری توسط انتشارت اطلاعات به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب شامل خاطرات و تجربیات شخصی و همچنین توصیه هایی به دنیای غرب مبنی بر لزوم تلاش برای درک صحیح و شناخت بیشتر دنیای اسلام و پرهیز از تقابل با مسلمانان است. بی نظیر بوتو رئیس سابق حزب مردم پاکستان، دغدغه زیادی درباره فرقه گرایی و ظهور گروه های اسلامی تندرو و افراطی در خاورمیانه، به ویژه در پاکستان و افغانستان بود و این دغدغه را می توان در این کتاب مشاهده کرد.

بی نظیر بوتو فرزند ذوالفقارعلی بوتو نخست وزیر فقید پاکستان است که این کتاب را در شرایط فوق العاده ای نوشته است؛ دوران بازگشت تاریخی اش به کراچی در ۱۸ اکتبر ۲۰۰۷ که بیش از ۳ میلیون نفر به استقبالش رفتند. چند روز بعد، تلاش ناموفقی برای ترور وی صورت گرفت که منجر به کشته شدن ۱۷۹ نفر شد. مارک. اِ. سی گل محقق آمریکایی بر کتاب «آشتی» پیشگفتاری نوشته و در آن به این مسائل و اتفاقات اشاره کرده است.  

بی نظیر بوتو به عنوان نخست وزیر پیشین پاکستان و یکی از رهبران اصلی مخالفان سیاسی این کشور، بعد از بازگشتش به این کشور، در سال ۸۶ در شهر راولپندی بر اثر اصابت گلوله که در پی اش انفجاری انتخاری صورت گرفت، کشته شد. خانواده بوتو مانند خانواده نهرو _ گاندی در هند، یکی از مشهورترین خانواده های سیاسی در جهان هستند.

کتاب مذکور، ۶ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: بازگشت به پاکستان، اختلاف سلایق در دنیای اسلام: دموکراسی در مقابل دیکتاتوری اعتدال در مقابل افراط گرایی، تاریخ مطالعه و بررسی رفتارها، وضعیت پاکستان، آیا برخورد تمدن ها اجتناب ناپذیر است؟، آشتی.

چاپ اول این ترجمه، سال ۸۸ روانه بازار نشر شد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

فضای مفیدی از تاریخ دموکراسی در کشورهای مسلمان با بررسی اجمالی طبقه بندی های اخیر حقوق سیاسی و آزادی های مدنی در اطراف دنیا فراهم آورده است. سپس مقایسه عینی استانداردها و معیارهای توسعه دموکراتیک در کشورهای اسلامی و غیراسلامی امکان پذیر خواهد بود. آنچه در مرکز این تحلیل قرار دارد، چیزی است که همواره به آن اعتقاد داشته ام و سرسختانه از آن پشتیبانی کرده ام: این که آزادی و اختیار، ارزشهایی جهانی هستند که می توان آن ها را به فرهنگ ها، جوامع، مذاهب و گروه های قومی و تجربه های ملی فردی ربط داد. دموکراسی ارزش سیاسی ذاتا غربی نیست؛ دموکراسی ارزشی جهانی است. آزادی برای یک اندونزیایی هم به معنای آزادی برای فردی دیگر در لوئیزانا است.

خانه آزادی _ که در آغاز جنگ جهانی دوم توسط بانوی اول الینور روزولت و وندل وبلکی کاندیدای جمهوری خواهان که همسرش به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده بود، تاسیس شد _ یک سازمان غیردولتی بین المللی (NGO) است که وقف توسعه و ارتقای دموکراسی، حقوق بشر و آزادی در سراسر جهان شده است. این سازمان هر ساله متخصص هایی را از سراسر دنیا استخدام می کند تا دولت ها را بر طبق مقیاس حقوق سیاسی از «کاملا آزاد» تا «غیر آزاد» تقسیم بندی کنند. این ابزار تحلیلی سودمند براساس تحلیل های روندهای انتخاباتی، کثرت گرایی و مشارکت سیاسی و چگونگی عملکرد دولت ها استوار است...

چاپ سوم این کتاب با ۳۹۹ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰ نسخه و قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2760735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha