۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵

ستاری در همایش ملی شناورهای تندرو:

به دانش ساخت شناورهای تندرو افتخار می‌کنیم

به دانش ساخت شناورهای تندرو افتخار می‌کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید به دانش ساخت شناورهای تندرو افتخار کنیم. آمادگی همکاری در حوزه‎های مرز دانش و تجاری‌سازی با سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی سپاه را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که صبح امروز در مکان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به رفتن نخبگان از کشور گفت: زمانی که با اقتصاد نفتی به پیش می رویم، کاری نخواهد بود که نخبگان بتوانند انجام دهند و اکوسیستمی برای رشد نخبگان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در معاونت علمی ریاست جمهوری از نخبگان به‌ ویژه در قالب شرکت های خصوصی حمایت می کنیم، افزود: تلاش می کنیم پروژه های مهم را نیز به دست شرکت های خصوصی بسپاریم، زیرا نوآوری در بخش دولتی دشوار است و در تمام دنیا جنگنده ها و شناورهای سنگین را هم بخش خصوصی طراحی می کند.

ستاری ادامه داد: باید مکانیزمی ایجاد شود تا از نوآوری ها حمایت شود و همچنین برای ریزش دفاعی به صنعت تجاری آمادگی کامل داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت ها باید در مرز دانش برای دستیابی به مرز دانش خرج کنند، اضافه کرد: برخی از حوزه‌ها به بحث اقتدار ملی ارتباط دارند و این وظیفه دولت ها است که برای این حوزه ها خرج نمایند، اما ما اصولا روی پروژه هایی خرج می کنیم که استفاده تجاری دارند.

وی ادامه داد: چرا اینقدر در حوزه انرژی هسته ای حساسیت وجود دارد؟ ما در گذشته جز اینکه نیروگاه را می خریدیم، چه کاری انجام می دادیم؟، اما هم اکنون توانسته ایم به دانش ساخت آن برسیم و قیمت این کار قابل محاسبه نیست.

ستاری تصریح کرد: هم‌اکنون عربستان سالی چند صد میلیارد دلار بودجه دارد، اما هرگز به چیرهایی که در عرصه نظامی و دفاعی می خواهند، نرسیده است. حالا اگر ۷۰۰ میلیارد دلار هم خرج کنند باز به صنعتی شریفی ها نمی رسند. روح تولید علم، پژوهش است و پژوهش، مغز و فکر می خواهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید به دانش ساخت شناورهای تندرو افتخار کنیم، خاطر نشان کرد: آمادگی همکاری در حوزه های مرز دانش و تجاری سازی با سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی سپاه را داریم و باید سعی کنیم دانشی که ۲۰ الی ۲۵ سال روی آن زحمت کشیده شده، به راحتی از دست نرود.

کد خبر 2760781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha