۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸

حجت الاسلام نقویان:

خانواده تنها مرکز تربیت فرهنگ غنی اسلامی و انسانی است

خانواده تنها مرکز تربیت فرهنگ غنی اسلامی و انسانی است

اردبیل – استاد دانشگاه و سخنران مذهبی با تاکید بر نقشها و کارکردهای خانواده در جامعه گفت: مهمترین مرکزی که فرهنگ غنی و صحیح انسانی در آن تربیت می شود، خانواده و دامان خانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر نقویان شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای فتح خرمشهر در اردبیل افزود: کارکردهای مراکزی به مانند مسجد، نماز جمعه، دانشگاه، صدا و سیما و... جدا اما مرکزی که بتوان تربیت صحیح را به انسان آموخت از خانواده صالح است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت تنها در خانه و با تربیت صحیح می تواند رشد یابد، ادامه داد: به همین دلیل است که امروز دشمن دقیقا خانواده را در جامعه ما نشانه گرفته است.

این استاد دانشگاه تربیت را اولین و مهمترین بحث در خانه و خانواده برشمرد و تصریح کرد: کسانی که برای فرهنگ این کشور برنامه ریزی می کنند باید بگونه ای برنامه اقتصادی بچینند که مرد خانه با یک شیفت کاری در کنار خانواده اش باشد تا کارکردهای تربیتی خود را اعمال کند، نه اینکه سه شیفت بیرون از خانه کار کرده و دور از خانواده اش باشد.

وی متذکر شد: در این شرایط است که تربیت صحیح به مشکل خورده و امواج ماهواره ای فاصله ای جبران ناپذیر بین خانواده ها و در بین پدر و مادران و فرزندان ایجاد می کند.

نقویان با تاکید بر اینکه امروز وسوسه ها و دامهای فریبنده در همه جا پهن شده است، یادآور شد: شهدای ما در خانواده های با تقوا تربیت شدند تا در مقابل چشم پدران و مادران خود به آلاله های خونین بدل شوند.

وی با مقایسه شرایط کنونی جامعه با شرایط سالهای اول پس از انقلاب اضافه کرد: در آن زمان همه یک دل، یک نوا و یک نغمه بودیم و تفاوتی بین فرمانده و سرباز، مدیر و کارمند و... نبود، اما امروز افراد بسیاری هستند که برای کسب یک مقام و میز و مدیریت چه کارهایی نمی کنند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه در زمان انقلاب به دنبال ارزشهای والا و متعالی بودیم و برای کسب آن جانفشانی کردیم، عنوان کرد: بی شک حفظ ارزشها از به دست آوردن آن سخت تر است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب در مرحله بسیار حساسی قرار دارد، بیان داشت: کشتی انقلاب که امروز در میان امواج سهمگین توطئه ها و دسیسه های دشمنان پیش می رود، مدیون خون شهدا است و وظیفه ماست که با تربیت صحیح نسل آینده این فرهنگ را در جامعه حفظ و توسعه دهیم.

کد خبر 2761721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha