۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱

عطاپور خواستار شد؛

نوشت افزارهای دانش آموزان براساس فرهنگ اسلامی-ایرانی ساماندهی شود

نوشت افزارهای دانش آموزان براساس فرهنگ اسلامی-ایرانی ساماندهی شود

ارومیه - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: باید لوازم التحریر و نوشت افزارهای مورد استفاده دانش آموزان بر اساس فرهنگ اسلامی – ایرانی ساماندهی و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ عطاپور ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی ساماندهی نوشت افزار و ارائه الگوی مناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی اظهارداشت: متاسفانه به دلیل بی توجهی در سالهای اخیر شاهد استفاده روزافزون از لوازم التحریر و نوشت افزارها با الگو و طرح های خارجی هستیم که این امر در الگوگیری نسل جوان تاثیر منفی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از اقلام و نوشت افزارها با طرح های خارجی و الگو پذیری از شخصیت های غربی تبعات منفی و آسیب های اجتماعی زیادی در تربیت دانش آموزان به همراه دارد عنوان کرد: باید با شناخت اصولی و دقیق از این موضوع ضمن ساماندهی و استفاده از الگوهای اسلامی – ایرانی در نوشت افزارها در راستای کاهش این تبعات منفی قدم برداریم.

عطاپور با بیان اینکه هجمه های فرهنگی دشمنان امروز در تمامی بخش های جامعه نمود یافته است افزود: با ارائه الگوی مناسب و فرهنگ سازی در جامعه می توان ضمن مقابله با این هجمه های فرهنگی رویه اشتباه استفاده از نوشت افزار و لوازم التحریر با طرح های خارجی را نیز اصلاح کرد.

ساماندهی نوشت افزارها نیازمند همکاری و مشارکت جمعی است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ساماندهی نوشت افزار و لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند مشارکت جدی و همگانی است عنوان کرد: ساماندهی و اصلاح الگوهای غلط در بحث نوشت افزار، نیازمند همت و تلاش جمعی مدیران و مسئولان بخصوص متولیان فرهنگی است این موضوع در استان باید مورد توجه جدی باشد.

عطاپور با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن اماكن و شخصیتهای جذاب، می تواند در بحث الگوسازی برای کودکان و نوجوانان موفق عمل كند گفت: با حمایت و تشویق تولید کنندگان داخلی برای تولید نوشت افزار و لوازم التحریر با طرح های ملی و دینی و عرضه آن در بین دانش آموزان می توانیم در جهت فرهنگسازی و اصلاح الگوهای غلط قدم های مثبتی برداریم.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی همچنین بر نظارت بر روی تولیدات داخلی در بخش های مختلف به خصوص لوازم التحریر دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاههای نظارتی با نظارت دقیق بر نوشت افزارهای تولید داخل و عرضه آنان باید از تهیه و توزیع کالاهایی با طرح های غیر متعارف و بیگانه جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ارائه طراحی و الگو با استفاده از نمادهای ملی و دینی توسط دستگاه های متولی در استان افزود: اینگونه اقدامات می‌تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و ارتقای هویت انقلابی و ملی و همچنین جلب توجه و رضایتمندی خانواده ها و محصلین موثر واقع شود.

در ادامه این جلسه حاضرین نظرات خود را در خصوص ارائه الگوهای مناسب متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی و نظارت بر تهیه و توزیع نوشت افزارها  ارائه کردند.

کد خبر 2762139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha