دبیر شورایعالی اطلاع رسانی عنوان کرد:

تشریح ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی/ نقش فضای مجازی در نهادهای مدنی

تشریح ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی/ نقش فضای مجازی در نهادهای مدنی

دبير شورای عالی اطلاع‌رسانی ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی را در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی - WSIS ۲۰۱۵ تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با شروع برگزاری اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۵، در کارگاهي با عنوان «گزارش پيشرفت‌هاي ايران در جامعه اطلاعاتي»، دکتر حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی درباره ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی به سخنرانی پرداخت.

در این اجلاس كه روز ۴ خرداد (۲۵ مي) آغاز به كار كرده است و تا ۸ خرداد (۲۹ مي) ادامه خواهد داشت، بر اساس برنامه ارائه شده در روز نخست آن، نزديك به ۳۰ كارگاه، يك نشست و يك جلسه با موضوع رسانه‌هاي اجتماعي برگزار شد كه در كارگاه مربوط به گزارش‌هاي كشوري، با عنوان «گزارش پيشرفت‌هاي ايران در جامعه اطلاعاتي»، دکتر حمید شهریاری، دبير شورايعالي اطلاع‌رساني درباره ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی به سخنرانی پرداخت و سند راهبردی اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران را تشریح کرد؛ از جمله موضوعاتی که در این سخنرانی مطرح شد، تبیین چشم‌انداز، ماموریتها و راهبردهای ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی ایران بود.

عناوینی همچون ابعاد اخلاقی گم‌نامی، حریم خصوصی، اینترنت و کودکان، نوجوانان و جوانان، مسئولیت خانواده‌ها، جریان آزاد و شرایط فرهنگی دینی آن، مالکیت فکری و لزوم رعایت آن در فضای مجازی، نقش فضای مجازی در تقویت نهادهای مدنی، حضور همگانی و مسئولیت دولت در این فضا، ابعاد اخلاقی پژوهش در فضای مجازی، ابعاد اخلاقی بازی‌های رایانه و مسئولیت ذی‌نفعان از جمله مباحثی بودند که در این سخنرانی به آن پرداخته شد؛ همچنین در این سخنرانی به نحوه تدوین اصول اخلاقی در جامعه اطلاعاتی نیز اشاره شد و راهبردهای آن مطرح شد.

سال گذشته سند اخلاق در فضای مجازی تحت اشراف و مدیریت دكتر حمید شهریاری منتشر شد. این سند که یکی از اسناد زیر بخشی سند جامعه اطلاعاتی است، راهبردها و راهکارهای دستیابی به یک جامعه اخلاقی جهانی را مورد توجه قرار داده است.

در این كارگاه دکتر بهروز مینایی، معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی نيز درباره برنامه‌های به انجام رسیده در خطوط عمل جامعه اطلاعاتی سخنرانی کرد و طرح‌های انجام‌شده در هر یک از این خطوط را به طور مجزا تشریح کرد.

در این كارگاه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و برخی از مسئولین دولتی نيز حضور داشتند.

اجلاس سران جامعه اطلاعاتی بزرگ‌ترین رویداد جهانی در باب توسعه فناوری اطلاعات در جهان است که هر سال با همکاری سازمان‌های مهمی همچون اتحادیه جهانی ارتباطات، یونسکو، یو ان دی پی، آنکتاد، فائو، سازمان جهانی مالکیت فکری و بسیاری دیگر از ذینفعان جامعه اطلاعاتی جهانی برگزار می‌شود.

کد خبر 2762221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha