۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۷

نیک بخت:

بزرگترین خدمت به جوانان ایجاد اشتغال برای آنهاست

بزرگترین خدمت به جوانان ایجاد اشتغال برای آنهاست

همدان-استاندار همدان با تاکید بر اینکه جوانان در همه زمینه ها کمک حال دولت هستند، گفت: بزرگترین خدمت به جوانان ایجاد اشتغال برای آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت عصر چهارشنبه در دیدار با جوانان همدان به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه جوانان ایرانی الگو گرفته از رشادت های حسینی هستند، اظهار داشت: جوانان در انقلاب و دفاع مقدس پیش قدم بودند.

وی با اشاره به اینکه آینده از آن جوانان است، ابراز داشت: جوانان ایرانی در حال حاضر موقعیت مناسبی در کشور برای بیان نظرات و پیشنهادات خود دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه دنیا با ایران سر ستیز و بدخواهی دارد، عنوان داشت: ایران به جایی رسیده که سفیران ما در برابر قدرت های دنیا استدلال می کنند و این به پشتوانه جوانان است.

نیک بخت با تاکید بر اینکه امروز جوانان در پیشرفت های علمی و توفیقات علمی حضور دارند، ابراز داشت: دشمن قصد دارد از شرایط موجود سوء استفاده و شرایطی را برای اضمحلال نسل جوان ایجاد کند.

وی در مورد جلوگیری از استفاده و روی آوردن جوانان به ماهواره و غیره گفت: برای این کار باید برنامه ای متنوع و کاربردی به جوان ارائه داد.

استاندار همدان در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه جوانان در همه زمینه ها کمک حال دولت و حکومت هستند، بیان کرد: جوانان می توانند در همه زمینه های فعالانه وارد شوند و باید به اهمیت تاثیر گذاری خود در جامعه واقف باشند و قدر خود را بدانند.

نیک بخت مهمترین خدمت به جوانان را ایجاد اشتغال برای آنها عنوان کرد و افزود: اشتغال برای بنده بسیار مهم است چرا که دیگر کار دولتی وجود ندارد و باید بخش خصوصی فعال شود.

 فعال شدن بخش تولید و رونق گرفتن تولید از کانال بخش خصوصی راهکاری برای ایجاد اشتغال در جامعه است وی در این خصوص ادامه داد: فعال شدن بخش تولید و رونق گرفتن تولید از کانال بخش خصوصی راهکاری برای ایجاد اشتغال در جامعه است.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد، ابراز داشت: سال گذشته بیش از هزار کارگاه جدید در استان همدان فعال و ۷۰۰ تا  هزار نفر در همدان بیمه شدند.

نیک بخت با اشاره به اینکه مشکل اصلی جوانان مشکلات زیر بنایی و اشتغال است، بیان داشت: حل شدن مشکل اشتغال جوانان موجب حل شدن مشکلاتی چون مسکن، ازدواج و اقتصاد نیز می شود.

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید در حال روی کار آمد که رشد اقتصادی منفی شش درصد و تورم ۴۰ درصدی در کشور حاکم بود و از طرفی واحد های تولیدی تعطیل شده بودند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت با تدبیر و کارشناسی موفق به ساماندهی تورم شد، ابراز داشت: دولت با تلاش توانست رشد اقتصادی را از منفی به صفر و بعد هم بالای صفر برساند.

وی با بیان اینکه تیم هسته ای ایران عرق ریزان از عزت مملکت دفاع می کند، عنوان کرد: باید قبول کرد که دنیا به حقانیت ایران پی برده است.

۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان پرداخت شده است

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم به نظام و دولت اعتقاد دارند، گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در شرایط نامناسب اقتصادی و هتلینگ بیمارستان ها از جمله اقدامات دولت بوده به طوریکه تنها ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان پرداخت شده است.

نیک بخت  ادامه داد: خود را نیازمند همراهی و حمایت جوانان استان همدان می بینم و به شرط ارائه برنامه معادل اعتبارات کشوری از اعتبارات استانی به حوزه جوانان اختصاص می دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به برخی سئوالات و مسایلی که جوانان و نمایندگان سمن ها در جلسه بیان کردند، گفت: پارک علم و فنآوری همدان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان ضعیف عملکرده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه پارک علم و فنآوری استان همدان باید فعال شود، افزود: در این راستا باید برنامه و کار اصولی انجام شود.

نیک بخت در بخش دیگری از سخنانش به مسئله بحران آب و کمبود آب در استان همدان اشاره داشت و افزود: بحث آب در استان همدان دغدغه است و خوشحالم که جوانان نیز به این موضوع توجه دارند.

وی با اعلام این خبر که استان همدان در انسداد چاه های غیر مجاز در کشور رتبه برتر را کسب کرده است، عنوان داشت:تا کنون ۶۵۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده که با انسداد این چاه ها ۸۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

چرا باید اجازه دهیم چاه غیر مجاز حفر شود که بعد ناچار به انسداد آن باشیم

استاندار همدان با اشاره به اینکه ارگان های مختلف مانند آب منطقه ای، دادگستری و نیرو انتظامی در این خصوص عملکرد خوبی داشتند، ابراز داشت: حفاظت از منابع آب بسیار مهم است و چرا باید اجازه دهیم چاه غیر مجاز حفر شود که بعد ناچار به انسداد آن باشیم.

نیک بخت در مورد لزوم تغییر الگوی کشت در استان همدان به منظور صرفه جویی در مصرف آب نیز اظهار داشت: متاسفانه کشاورزان در این مورد همکاری لازم را انجام نمی دهند و در تغییر الگوی کشت همکاری نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه الگوی کشت باید در استان همدان تغییر کند، بیان داشت: ۹۳ درصد از آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر کشاورزان استان تنها ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند معادل ۱۰ برابر حجم آب سد اکباتان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه روش آبیاری در استان به روش غرق آبی است، گفت: این روش باید کنار گذاشته شود و به دنبال اجرای روش های مدرن آبیاری و آبیاری بارانی و قطره ای هستیم.

نیک بخت ادامه داد: تجهیز ۱۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان همدان به آبیاری قطره ای در دستور کار است که سال گذشته ۹ هزار هکتار اجرایی شد و به دلیل کمبود اعتبار سه هزار هکتار آن به سال جاری موکول شد.

وی در قسمت دیگر سخنان خود گردشگری را اولویت نخست در استان همدان معرفی کرد و ابراز داشت: مزیت های در زمینه گردشگری در استان همدان وجود دارد که هنوز بکر و دست نخورده مانده و همدان بهترین پتانسیل را در زمینه گردشگری دارد که هنوز از آن استفاده نشده است.

باید در مورد گردشگری استان همدان تبلیغات ملی و بین المللی داشته باشیم استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید در مورد گردشگری استان همدان تبلیغات ملی و بین المللی داشته باشیم، افزود: رایزنی های با شبکه مستند و شبکه هاس سراسری انجام شده و قرار است برنامه هایی راجع به همدان از این شبکه ها پخش شود.

نیک بخت با اشاره به اینکه استان همدان دارای شرایط زیر بنایی برای جذب گردشگر است، عنوان کرد: تا کنون ۲۰ میلیارد تومان برای فرودگاه هزینه شده و باز هم هزینه می شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه استان همدان حتی مسیر گردشگری هم نیست، بیان داشت: در مورد گردشگری همدان کار نشده و کار نکردیم.

استاندار همدان ابراز داشت: توجه سمن های به گردشگری و سایر مسایل استان همدان بسیار خوب بوده و تقویت سازمان های مردم نهاد و گسترش سمن ها از اهداف استان همدان است.

نیک بخت در ادامه افزود: مدیران ادارات باید از ظرفیت جوانان استفاده کنند تا راهی برای ایجاد همدلی و هم افزایی با جوانان فراهم شود.

وی در مورد اینکه ادارات می توانند یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند، گفت: این موضوع به صورت تکلیف نیست و در قانون ادارات مکلف نشدند اما قصد بر این است که در استان همدان ادارات را مکلف به پرداخت یک درصد از اعتبارات به حوزه ورزش کند.

استاندار همدان جوانان را بهترین سفیران انتقال پیام دولت به مردم دانست و عنوان کرد: تولید در شرایط مملکت و سیستم اداری کشور کار بسیار دشواری است.

نیک بخت افزود:استان همدان نیاز به کار فرهنگی دارد و انجام کار فرهنگی در استان ضرورت دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری همدان در حوزه ورزش محلات و پایه ای خوب عمل کرده است، افزود: شهرداری باید در حوزه ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز وارد شود.

محمد ابراهیم الهی تبار با تاکید بر اینکه پرداختن به ورزش های گروهی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری همدان باید در حوزه ورزش حرفه ای نیز وارد شود.

 

 

 

کد خبر 2762407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha