۸ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

ارتقای تراز فرهنگی خراسان شمالی از ثمرات جشنواره تئاتر رضوی است

ارتقای تراز فرهنگی خراسان شمالی از ثمرات جشنواره تئاتر رضوی است

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ارتقای تراز مذهبی، فرهنگی و هنری این استان را از ثمرات برگزاری چند دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ثابت قدم وحید، در دیدار با مدیرکل صدا و سیما و مسؤولان رسانه های خراسان شمالی با بیان اینکه از ۹ دوره برگزار شده این جشنواره سراسری، پنج دوره گذشته آن در این استان برگزار شده است افزود: امسال نیز دهمین دوره آن همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در بجنورد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی از ثمرات جشنواره تئاتر رضوی است، افزود: این جشنواره سبب شد تا مسؤولان استانی توجه بیشتری به مقوله های مذهبی، فرهنگی و هنری استان داشته باشند.

ثابت قدم تصریح کرد: تامین اعتبار لازم برای ساخت تئاتر شهر در مرکز این استان یکی از دستاوردهای برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر رضوی در این استان است.

وی با قدردانی از مدیریت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: این بنیاد به خواسته مدیران، مسؤولان و مردم این استان در برگزاری مجدد جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی جامه عمل پوشاند و با طرح خواسته مردم، آن را به تصویب رساند.

ثابت قدم افزود: برای نخستین بار شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی متشکل از استاندار خراسان شمالی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، دو نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و معاون هنری وزیر ارشاد به همراه دو تن از هنرمندان تئاتر دینی کشور تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجارب چند ساله خراسان شمالی، این استان قابلیت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی کشور را داشته و این موضوع از سوی مسئولان کشوری نیز پذیرفته شده است.

ثابت قدم وحید، همایش ملی «گفتمان تئاتر دینی کشور» را از سری برنامه های دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان عنوان کرد و گفت: همایش مزبور روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه جاری با حضور نویسندگان و صاحب‌نظران تئاتر کشور در بجنورد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش نویسندگان شاخص تئاتر استان های مختلف کشور و هنرمندان عرصه نمایش نامه نویسی خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از مدیرکل صدا و سیما و مدیران رسانه های استان خواست تا فعالیت ها و برنامه های دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را با کمیت و کیفیت بیشتری اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان، اظهار کرد: جشنواره سراسری تئاتر رضوی رویداد مهم فرهنگی، هنری و مذهبی خراسان شمالی محسوب شده و رسانه های استانی از هیچ کوششی برای اطلاع رسانی بهتر این جشنواره دریغ نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از بیست و پنجم مرداد تا چهارم شهریور ماه در ۳۱ استان کشور و ۷۵ کشور جهان برگزار می شود.

کد خبر 2763043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha