۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹

مهر گزارش می دهد؛

زیاده خواهی های غرب تمامی ندارد/ سرک کشیدن به مراکز نظامی،ممنوع

زیاده خواهی های غرب تمامی ندارد/ سرک کشیدن به مراکز نظامی،ممنوع

سمنان - مردم استان سمنان بعد از خطبه های نماز جمعه امروز با حضور در راهپیمایی خودجوش در حمایت از سخنان رهبری و تیم هسته ای ایران در مذاکرات و پاسخ به زیاده خواهی های غرب شعار ضد استکباری سر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سالها مذاکره در راستای حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران زیاده خواهی های دشمنان این مرز و بوم به جایی رسیده که قصد ورود به حریم خصوصی این مملکت را دارند ولی ملت مسلمان و شهید پرور ما که کارنامه موفق هشت سال دفاع مقدس را با خود یدک می کشد هرگز اجازه نمی دهد این زیاده خواهی ها به سرانجام برسد و با هر کس که بخواهد در این زمینه با دشمنان همکاری و همصدایی داشته باشد به مقابله خواهد پرداخت.

خیابانهای استان سمنان و مردمی که فریادهای نفرت خود را بر سر صهیونیستها و ایادی دست نشانده اش از جمله آمریکا فرو می ریختند حکایت از همین مطلب داشت تا دشمنان بدانند ایران و ایرانی تا پای جان خود برای آرمان هایش می ایستد و نمی گذارد چشم نامحرمان حریم های خصوصی مملکتش را در نوردد.

راهپیمایی

آمریکا از قدرت ایمان و اراده ملت ایران می ترسد

امام جمعه شاهرود در حاشیه این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر این مطلب که زیاده خواهی های آمریکایی ها تمامی ندارد گفت: این ها هر روز به دنبال راه جدیدی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات و سنگ انداختن هستند.

حجت الاسلام محمود ترابی ترس آمریکا را از قدرت ایمان و اراده ملت ایران دانست نه تولید سلاح هسته ای و افزود: اگر این ترس نبود هرگز به خود اجازه مطرح کردن موضوع بازدید از مراکز نظامی ایران را نمی داد.

وی با بیان این مطلب که مراکز نظامی ایران به هیچ وجه شامل مذاکرات هسته ای نبوده و نیست خاطرنشان کرد: اگر این مذاکرات طبق اصول پیش نرود و طرف مقابل بخواهد به کارشکنی هایش ادامه دهد ایرانی ها هم مقابل دشمن می ایستند و قدرت انرژی هسته ای در ایران را به جایی می رسانند که هیچ کشوری تصورش را هم نکند.

امام جمعه شاهرود استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را برای همه کشورها آزاد دانست و تصریح کرد: سوخت های فسیلی در حال اتمام، شیوع بیماری های جدید و درمان بیماری های مزمن و پر هزینه، شیرین کردن آب دریا، تولید برق و ... چیزی نیست که برای دشمن ترس ایجاد کند.

تبیین و کاربردی کردن اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این گفتگو، با یادآوری این مسئله که آمریکایی ها در طول تاریخ نشان دادند به هیچ کدام از حرفهایشان پایبند نبوده و نیستند عنوان کرد: زیاده خواهی های آمریکا که ناشی از تسلط اسرائیل و خواسته هایش بر آن هاست به ضرر این کشور تمام خواهد شد.

حجت الاسلام علی شکری تبیین و کاربردی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور را راهکار موثری در مقابله با تحریم ها معرفی کرد و اذعان داشت: ملت ایران از تنگناهای اقتصادی نمی هراسند همانگونه که در این سی و اندی سال با تمام تحریم ها مقابله کرده و توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف دست یابند.

وی خطاب به روحانیت، بیان اهمیت ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و سایر دشمنان ایران و ظلم ستیزی برای عامه مردم را ضروری خواند و ابراز داشت: خون های زیادی برای پیشرفت ایران در جنبه های مختلف به خصوص علمی و به ویژه انرژی هسته ای ریخته شده و نباید مورد فراموشی یا بی توجهی قرار گیرد.

این مقام مسئول دستاوردهای پزشکی و انرژی هسته ای برای ایران را زمینه قدرتمند شدن ملت دانست و اظهار داشت: ترس دشمن از همین قدرتمند شدن است نه داشتن سلاح هسته ای، اگر اینگونه باشد اولین کشوری که باید مورد بازرسی آژانس و پاسخگویی درباره کلاهک های هسته ای و بمب های هسته ای که تولید کرده باشد همین کشورهایی هستند که امروز مقابل ایران در مذاکرات نشسته اند و می خواهند ایران به خواسته های نامعقول آن ها تن بدهد.

راهپیمائی نمازگزاران مشهد در حمایت از مردم مظلوم یمن

نظامی جلوه دادن انرژی هسته ای ایران راهکار دشمن برای ایجاد بن بست در مذاکرات

امام جمعه بسطام نیز در خلال حضور در این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر ترور افراد زیادی برای پیشرفت مسئله هسته ای در ایران را یادآور شد و گفت: در نظر سنجی هایی که توسط مراکز مهم و معتبر انجام شده مردم غیرتمند ایران انرژی هسته ای را برای پیشبرد اهداف کشور مفید و ضروری دانسته اند.

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب، پیشرفت مظلومانه و در عین محرومیت های کشور در بخشهای مختلف از جمله هسته ای را نشان از آزادگی و تقوای دانشمندان ایرانی در این زمینه ها دانست و افزود: ملت ایران شکست مذاکرات هسته ای را پای مذاکره کنندگان ایرانی نخواهند نوشت بلکه سنگ اندازی ها و دروغ گویی های آمریکا و هم پیمانانش را عامل هر گونه شکست می دانند.

وی با بیان این مطلب که بیشتر کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به صورت زیربنایی و اصولی در حال دست یابی به انرژی هسته ای هستند خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از کشورهای جهان حامل های انرژی به خصوص برق خود را از این انرژی تامین می کنند.

امام جمعه بسطام، نظامی جلوه دادن برنامه هسته ای ایران را راهکار دشمن در به نتیجه نرسیدن مذاکرات خواند و تصریح کرد: انرژی هسته ای، کلید تعیین کننده استقلال و عدم استقلال کشورها در دنیای آینده است و به همین دلیل آمریکا و هم پیمانانش سعی دارند ایران را از این گردونه تعیین کننده خارج کنند.

تبادل امتیازات در مذاکرات باید همزمان باشد و به شرط و شروط و زمان موکول نشود

امام جمعه میامی هم در این خصوص، تعیین شاخص های اقتدار و استقلال کشور را نیازمند بهره بردن از انرژی هسته ای دانست و عنوان کرد: دستیابی به فناوری غنی سازی اورانیوم و ایجاد نیروگاه های اتمی جلوی شرایط سلطه آمریکا بر ایران را می گیرد.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور ضمن تاکید بر این مطلب که رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای ارتقاء سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت ابراز داشت: دانش هسته ای، دانش حساس و فاخر است و دستیابی به آن موجب ایجاد غرور ملی در مردم یک جامعه یا کشور خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تعالی و پیشرفت کشور در سایه اسلام و تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است اظهار داشت: همیشه باید مراقب حیله آمریکای عهد شکن باشیم، آنها بارها نشان داده‌اند که اگر در قراردادی امتیازات را بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کنیم، قطعا زیر تعهد خود خواهند زد پس تنها راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود.

راهپیمائی نمازگزاران مشهد در حمایت از مردم مظلوم یمن

نظارت های فراتر از مقررات و عرف بین الملل پذیرفته شده نیست

عابدینی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی نیز با اشاره به این که پیرو رهبر هستیم و نظرات ایشان در مذاکرات را به صورت کامل قبول داریم گفت: هیچ کشوری حق سرک کشیدن به مراکز نظامی ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو شود نه تعلیق افزود: دولتمردان ما بدانند اگر دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور حفظ و تقویت نشود ملت ساکت نمی نشینند.

صبوری شرکت کننده دیگر در این راهپیمایی هم با بیان این مطلب که انجام مذاکرات نباید هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان ایجاد کند خاطر نشان کرد: نظارت های فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی برای ملت ایران پذیرفته شده نیست و به جد مقابل آن خواهند ایستاد.

وی در خاتمه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی را غیر منطقی و مزدورانه و بر خلاف شعارهای کشورهای غربی در مذاکرات دانست و تصریح کرد: توافق هسته‌ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

کد خبر 2763252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha