آمریکا ژاپن را تحت چتر دفاع سایبری خود قرار می‌دهد

آمریکا ژاپن را تحت چتر دفاع سایبری خود قرار می‌دهد

گروه کاری مشترک سیاست دفاع سایبری آمریکا-ژاپن امروز از گسترش چتر دفاع سایبری آمریکا بر ژاپن با هدف کمک به این کشور در برابر حملات سایبری به پایگاه های نظامی و زیرساخت ها در این کشور آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروه کاری مشترک سیاست دفاع سایبری آمریکا-ژاپن امروز از گسترش چتر دفاع سایبری آمریکا بر ژاپن با هدف کمک به این کشور در برابر حملات سایبری به پایگاه های نظامی و زیرساخت ها در این کشور آسیایی خبر داد.

این گروه کاری مشترک که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است، امروز در بیانیه مشترک خود اعلام کرد: ما متوجه افزایش سطح پیچیدگی تهدیدات سایبری شامل عوامل سایبری دولتی و غیر دولتی شده ایم و بر این اساس قصد داریم با گسترش چتر دفاع سایبری بر ژاپن، از این کشور آسیایی در برابر تهدیدات برخط حمایت کنیم.

وزارت دفاع ژاپن در این بیانیه قول داد تا در تمامی مشارکت های مرتبط با تهدیدات متنوع سایبری اعم از نظامی و غیر نظامی و یا زیرساخت های حیاتی علیه نیروهای آمریکا و ژاپن مشارکت فعالانه ای داشته باشد.

امنیت سایبری یک حوزه کلیدی مورد مشارکت دو کشور آمریکا و ژاپن است و دو کشور در سال های اخیر تلاش خود برای تعمیق فعالیت در این زمینه را تحت مجموعه ای از راهبردهای امنیتی جدید در آوریل سال جاری افزایش داده اند.

کد خبر 2764219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha