۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴

پولادی مطرح کرد:

ساخت اتوبان در ایلام ضروری است/ مرز مهران نقطه قوت استان

ساخت اتوبان در ایلام ضروری است/ مرز مهران نقطه قوت استان

ایلام- معاون عمرانی استانداری ایلام از لزوم ساخت اتوبان آزادراه در استان ایلام خبر داد و گفت: مرز مهران نقطه قوت استان است.

شاپور پولادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک و وجود مرز مهران یکی از مهمترین مرزهای کشور است که طی ۱۰ سال گذشته یکی از پر تردد ترین مرزهای زمینی کشور بوده است.

وی بیان داشت: مرز مهران به واسطه نزدیک بودن با کشور عراق و همچنین امنیت بالا به کی از مهمترین مرزهای تجاری کشور برای صادرات تبدیل شده است و علاوه بر این روزانه چند هزار نفر از این مرز تردد دارند.

این مسئول بیان داشت: بحثهای اهمیت مرز مهران و حجم بالای تردد در این استان هم اکنون به یک نقطه قوت در استان تبدیل شده که البته این مهم نیازمند اقدامات در حوزه زیرساختی استان و شهرستان است.

وی توسعه و ایجاد اتوبان، آزادراه و ...را از مهمترین نیازهای استان ایلام بر شمرد و گفت: هم اکنون پروژه های راهسازی در استان ایلام در نقاط مختلف استان در حال ساخت است و البته استان نیازمند کارها و پروژه های بزرگ مثل اتوبان و آزادراه است.

پولادی بیان داشت: بحث مهم در حوزه راه های استان ایلام است که سمتی پیش برویم که مسیر ایلام به سمت کرمانشاه و ایلام به سمت شهرستان مهران چهار بانده شود چراکه حجم تردد در این مسیرها از زیاد است و جاده های باید ظرفیت بالایی داشته باشند.

لزوم توجه به پروژه های راهسازی در شهرستان مهران

معاون عمرانی استانداری ایلام عنوان کرد: از آنجا که توسعه صادرات کالا به کشور عراق در دستور کار مسئولان کشوری و استانی است، به طور قطع حوزه راهسازی در استان ایلام باید توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان داشت: در اربعین سال گذشته میلیون ها نفر از مرز مهران وارد کربلا شدند که حجم بالای تردد باعث کندی جاده های استان شده بود و از همین الان باید فکری برای سالهای پیش رو در ایام مذهبی سال که حجم زائر در مرز مهران چندبرابر معمول می شود، کرد.

پولادی افزود: مرز مهران هم اکنون مهمترین مرز زمینی کشور برای تردد زائران است و بیشتر زائران کشور از این مرز استقبال می کنند که این مهم باعث می شود توسعه زیرساختهای شهرستان و استان بیش از گذشت مورد توجه قرار گیرد.

توسعه فرودگاه و ایجاد راه آهن در استان

پولادی به مسئله فرودگاه و راه آهن در استان ایلام نیز اشاره کرد و گفت: این دو بخش نیز از اهمیت زیادی برای استان برخوردار هستند چراکه توپوگرافی استان جوابگوی حجم زیاد راهسازی در استان نیست.

وی بیان داشت: بحث راه آهن از سالهای گذشته در استان مطرح بوده و در تلاش هستیم از طریق فایناس و سرمایه گذار خارجی این مهم را در استان محقق کنیم.

این مسئول از راه اندازی پروازهای بیشتر در فرودگاه ایلام خبر داد و گفت: توسعه فرودگاه مهران نیز از دیگر اقدمات مهم برای توسعه زیرساختی استان است که البته باید با مشارکت وزارت نفت این مهم در استان اجرایی شود.

کد خبر 2764638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha