۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰

طهرانی:

موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در ایران مشاهده نشد

موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در ایران مشاهده نشد

کرمانشاه- مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: با وجود شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی از کشورهای جهان، تا کنون موردی از این بیماری در ایران مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، فرشاد زین العابدین طهرانی مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور طی سفر دو روزه ای به کرمانشاه از مراکز پرورش طیور این استان بازدید کرد.

وی، ابتدا به شهرستان ثلاث باباجانی سفر کرده و از چند واحد مرغداری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید، نحوه رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی در این واحدها قرار گرفت.

بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی و دیدار با پرسنل این شبکه برنامه بعدی روز اول این سفر بود.

طهرانی در روز دوم از بخش های مختلف آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بازدید و با امکانات و تجهیزات و پتانسیل های این آزمایشگاه آشنا شدند.

طهرانی در ادامه طی جلسه ای با رئیس نظام دامپزشکی استان، اساتید دانشکده دامپزشکی و مرکز تحقیقات دامپزشکی استان دیدار و به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این سفر دو روزه، مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور در جلسه کمیته فنی و بهره وری اداره کل دامپزشکی که با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ادارات ستادی و روسای شبکه های دامپزشکی استان تشکیل شد، شرکت کرد.

وی با تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جهان گفت: با وجود شیوع این بیماری در کشورهای جنوب شرقی آسیا، روسیه، برخی کشورهای اروپایی و حتی کشور ترکیه، خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در کشور ایران مشاهده نشده است.

وی از زحمات مجموعه دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص انجام پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و گزارش به موقع تلفات غیرعادی طیور و اقدامات مرتبط تقدیر کرد.

کد خبر 2764891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha