۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

سرهنگ عین علی خبر داد:

اعزام بیش از ۵ هزار گلستانی به مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

اعزام بیش از ۵ هزار گلستانی به مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

گرگان – رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه نینوا استان گلستان از اعزام بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ گلستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله عین علی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: برای اعزام به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ۴ هزار ۷۰۰ سهمیه به گلستان اختصاص یافته است اما بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر اعزام خواهند شد.

سرهنگ عین علی به تفکیک زائران اعزامی به مرقد امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: از این تعداد ۳ هزار نفر برادر و ۲ هزار نفر خواهر هستند و ۴۴۰ دانشجو متشکل از ۱۴۰ برادر و ۳۰۰ خواهر نیز به این مراسم اعزام می شوند.

وی از اعزام زائران به راهیان نور مناطق غربی کشور خبر داد و بیان کرد: زائرانی که تمایل به شرکت در مناطق عملیاتی و جنگی غرب کشور دارند قبل یا بعد از مراسم ارتحال امام، می توانند از آن مناطق بازدید کنند.

وی افزود: بر همین اساس ۲ دستگاه اتوبوس از شهرستان های گالیکش و رامیان به مناطق جنگی در کرمانشاه اعزام شده اند و پس از آن به مراسم ارتحال امام می آیند.

اعزام به قم، قبل و بعد از مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه نینوا استان گلستان به اعزام زائران قوم ترکمن اشاره کرد و گفت: ۶۰ نفر از برادران قوم ترکمن با لباس محلی در جایگاه ویژه عشایر در تهران اسکان می یابند و در مجموع بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از زائران از اهل سنت هستند.

سرهنگ عین علی از اعزام زائران به شهر مقدس قم خبر داد و اظهار کرد: زائران نواحی مراوه تپه، مینودشت، آزادشهر و دانشجویی پیش از حضور در مراسم ارتحال برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران به قم اعزام می شوند و سپس به تهران می آیند.

وی افزود: همچنین نواحی گرگان، علی آبادکتول و ترکمن پس از مراسم به قم می روند و سایر نواحی ۱۳ خرداد به طور مستقیم به تهران می آیند و به قم اعزام نمی شوند.

وی یادآور شد: ۱۲۹ دستگاه نقلیه شامل ۱۱۴ اتوبوس و ۱۵ مینی بوس و همچنین ۶۸ خودروی سبک شامل وانت، سواری و کامیونت برای پشتیبانی نیروهای اجرایی نیز برای اعزام در نظر گرفته شده اند.

استقرار پست امداد پزشکی در محل برگزاری مراسم

رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه نینوا استان گلستان از استقرار گروه ویژه امداد پزشکی در تهران خبر داد و بیان کرد: پست امداد پزشکی ویژه استان گلستان در پارکینگ اختصاصی استان مستقر است و علاوه بر آن ۶ دستگاه آمبولانس به تهران اعزام می شوند.

سرهنگ عبدالله عین علی درباره مسیر اعزام اظهار کرد: نواحی شرق از مسیر خوش ییلاق و نواحی غرب از مسیر جاده فیروزکوه به سمت تهران حرکت می کنند.

سرهنگ عین علی به بازدید فنی اتوبوس ها و توجیه رانندگان اشاره و تصریح کرد: پیش از اعزام گروهی از کارشناس پلیس، راهور ناجا و ایمنی، اتوبوس ها را مورد بازدید قرار می دهند و چنانچه خودرویی مشکل داشته باشد، تعویض می شود.

وی ادامه داد: با حضور مسئولان ایمنی و بازرسی عوامل و رانندگان توجیه می شوند تا به طور کامل قوانین و مقرران را رعایت کنند.

وی بیان کرد: با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان گلستان، مقرر شده است در هر اتوبوس یک امدادگر هلال احمر با تجهیزات پزشکی حضور داشته باشد.

رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه نینوا استان گلستان افزود: همچنین در هر دستگاه اتوبوس، یک روحانی، مداح و راوی نیز حضور خواهند داشت.

سرهنگ عین علی در پایان گفت: بازرسان ویژه سپاه در کاروان ها حضور دارند و روند کلی کاروان ها را بازرسی می کنند و گزارش می دهند.

کد خبر 2765948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha