۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۲

عظیمی:

قزوین در تولید کشمش ارگانیک در کشور نمونه است

قزوین در تولید کشمش ارگانیک در کشور نمونه است

قزوین- تولیدکننده نمونه کشمش استان قزوین گفت: استان قزوین در تولید کشمش ارگانیک در کشور نمونه است و راه اندازی میز کشمش کشوری در این استان می تواند به کاهش مشکلات این بخش کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله عظیمی ظهر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان قزوین که با حضور افخمی رئیس سازمان توسعه صادرات کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزارنفر در تولید و صادرات کشمش در استان قزوین فعالیت می کنند و با حمایت از تولیدکنندگان می توان روند صادرات را تقویت کرد.

عظیمی بیان کرد: دولت لازم است با حل موضوع تعرفه گمرکی با کشورهای روسیه، عراق و اکراین به صادرکننده خدمت کند.

وی یادآورشد: برنامه های پیش بینی شده برای صادرکنندگان باید تا نیمه اول هر سال اجرا شود تا صادرکننده بتواند درست تصمیم بگیرد و با کنار کشیدن دولت در قیمت گذاری اجازه دهد عرضه و تقاهای جهانی قیمت را تعیین کند.

قزوین

تولیدکننده نمونه استان قزوین تصریح کرد: جلوگیری از سردرگمی تولیدکنندگان در فصل برداشت، تامین سرمایه درگردش، کمک برای تجهیز و نوسازی کارخانه های تولید کشمش، ارائه تشویق صادراتی، کاهش هزینه بیمه و دارایی و ارزش افزوده، کمک به بازگشت سرمایه هزینه های صادرات از مشکلات حوزه کشمش در استان است.

ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی کشمش

عظیمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی استان قزوین در تولید کشمش لازم است کارگروه تخصصی کشمش در وزارتخانه با محوریت استان تشکیل شود تا بتوانیم چالش های این حوزه را با سرعت بیشتری شناسایی و حل کنیم.

وی اظهارداشت: کشمش ماند فرش و پسته و زعفران می تواند میز تخصصی ویژه داشته باشد تا ظرفیت صادراتی این محصول دوچندان شود.

بازدار: مشوق های صادراتی برقرار شود

منصور بازدار از تولیدکنندگان شاخص و نمونه کشاورزی استان قزوین هم در این کارگروه گفت: خوشبختانه تعامل مدیران استانی با تولیدکنندگان بسیار مطلوب و شایسته تقدیر است اما در حوزه های کشوری با مشکل مواجهیم.

قزوین

بازدار بیان کرد: استان قزوین ۱۰ درصد تولیدات و نیازهای مواد غذایی و کشاورزی تهران و بخش مهمی از نیازهای استانهای همجوار را تامین می کند و ۲۰ درصد صادرات تخم مرغ کشوراز قزوین است که این قابلیت می تواند تقویت شده و در توسعه صادرات به کار گرفته شود.

وی گفت: برقراری مشوق های صادراتی می تواند به تقویت بنیه مالی صادرکندگان کمک کند که امیدواریم مسئولان در این زمینه اقدام کنند.

این فعال اقتصادی یادآورشد: اعطای تسهیلات به کشاورزان استان از دیگر راههای توسعه صادرات است که در این راستا احداث پایانه در قزوین ضروری است.

در ادامه چند تولیدکننده و صادرکننده نمونه استان هم در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی با کیفیت بیشتر، دادن تسهیلات مالی برای شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور، کاهش سود بانکی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بازارهای صادراتی مطالبی بیان کردند.

کشاورز قاسمی: ایجاد ردیف اعتباری برای صادرکنندگان کالا به عراق

علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این کارگروه اظهارداشت: با توجه به مشکلات امنیتی عراق از مسئولان سازمان توسعه تجارت انتظار داریم با ایجاد ردیف اعتباری خاص زمینه کاهش ریسک و حمایت از صادرکنندگان استان قزوین به عراق را فراهم کنند.

وی افزود: در خصوص صادرات مصالح ساختمانی با رقبای جدی مواجهیم که نقش رایزنان بازرگانی در بازاریابی و حضور موفق تجار ایرانی در کشورهای هدف بسیار تاثیرگذار است.

قزوین

کشاورز قاسمی تصریح کرد: راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی قزوین در کربلا کار ارزشمندی است که امیدواریم به تقویت توسعه صادرات کمک کند.

این فعال اقتصادی به جایگاه استان در تولید کشمش اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به تولید سالانه ۴۰ هزار تن کشمش در استان از فعالان و تولید کنندگان این محصول مهم درخواست می کنیم نسبت به تشکیل یک شرکت برای فرآوری وبرندسازی و حضور موثر در بازارهای هدف اقدام کند.

قزوین

در این مراسم از عزیز الله عظیمی مدیر صنایع غذایی کشمش شال، حامد بازدار از بسته بندی مرغک، رامین امیدوار از کاشی پارس، هادی غنچه از نفیس نخ، مهدی جباری از شرکت فانوس دشت تجارت، کاوس سلیمی از شرکت گلوکزان، پیام شاه علی از شیمیایی بهداد، عبدالله بیاضیان از پل فیلم، مهدی عبدیان از صنعت پلاست آبیار، محمدزاده فدایی پور از شرکت زنجان برنز و جوزپه کارلا مدیر کارخانه نستله به عنوان واحدهای نمونه تجلیل شد.

کد خبر 2766209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha