۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۵۷

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد:

اعزام یکهزار مبلغ از اصفهان به سایرنقاط کشور در آستانه ماه رمضان

اعزام یکهزار مبلغ  از اصفهان به سایرنقاط کشور در آستانه ماه رمضان

اصفهان- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با نزدیک شدن به ایام مبارک رمضان، یک هزار مبلغ از اصفهان به منظور نشر و تبیین آموزه‌های دینی و معارف ائمه معصومین به سایر نقاط کشور اعزام می شوند.

حجت الاسلام محمد قطبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعزام مبلغین به سایر نقاط استان و کشور اقدامی است که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.

وی بیان داشت: امسال نیز با نزدیک شدن به ایام مبارک رمضان یک هزار مبلغ تخصصی به روستاهای اطراف استان اصفهان و همچنین سایر استان ها اعزام می شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: مبلغین هر ساله بر اساس نیازهای روز جامعه آموزش می بینند و خود را برای نشر و انتقال این آموزه های دینی به عامه مردم به هنگام ماه مبارک رمضان آماده می سازند.

وی گفت: در هر سال نیازسنجی صورت می گیرد که در کدام استان ها و در چه نقاطی از استان اصفهان نیاز به ارسال مبلغ و به چه تعداد و با چه تخصص هایی است و بر این اساس مبلغین اعزام و با سخنرانی و حضور در مساجد و ارائه مشاوره های خانوادگی و فردی اقدام به این کار می کنند.

حجت الاسلام قطبی گفت: نهادهائی مثل دفاتر ائمه جمعه، سازمان های تبلیغات اسلامی، مساجد و سایر نهادها از طریق سامانه الکترونیکی اعزام مبلغ (سمتا) ، درخواست خود را برای چه تعداد مبلغ اعلام می کنند و براین اساس مبلغ اعزام می شوند.

وی افزود: این اعزام ها به صورت عمومی و تخصصی انجام خواهد شد، مبلغان تخصصی مبلغانی هستند که پس از گذراندن دوره های تخصصی مربوطه بصورت تخصصی در عرصه های خانواده، مشاوران خانواده،کلام و عقائد، پاسخ به شبهات و همچنین نقد علمی و آکادمیک مسیحیت و وهابیت فعالیت خواهند کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزاری مجمع بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه مبلغان اعزامی در این ماه پر برکت برشمرد و در خصوص برنامه های این مجمع گفت: مجمع بزرگ مبلغان رمضان امسال با سخنان ارزنده و تجارب و تذکرهای تبلیغی آیت الله محمدی ری شهری و رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان سخنران ویژه برگزار می شود.

کد خبر 2766398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha