۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰

برنامه اولین روز از فستیوال «آینه دار»

خوزستانی در کنار بوشهری‌ها می‌نوازند

خوزستانی در کنار بوشهری‌ها می‌نوازند

اولین روز از برگزاری دومین فستیوال موسیقی نواحی « آینه دار» با برگزاری آیین گشایش این رویداد هنری میزبان اجرای گروه‌هایی از منطقه بوشهر و خوزستان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز برگزاری این دوره از فستیوال که امروز شنبه شانزدهم خرداد ماه در تالار رودکی با برپایی یک آیین گشایش همراه خواهد بود بیش از پانزده برنامه موسیقایی با حضور گروه‌های مختلف از علاقه مندان موسیقی نواحی میزبانی خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه این دوره از فستیوال ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ شنبه ۱۶ خرداد در تالار رودکی برگزار می‌شود که بر اساس برنامه اعلام شده محمدرضا درویشی دبیر علمی فستیوال و علی مغازه ای دبیر اجرایی سخنرانی می‌کنند. ضمن اینکه اجرای گروه موسیقی «خالو قنبر راستگو»، اجرای گروه موسیقی از بوشهر و نمایش گزارش تصویری از برگزاری اولین فستیوال «آینه دار» بخش های دیگر آیین گشایش را به خود اختصاص می دهند.

از ساعت از ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم که به اجرای گروه‌های موسیقایی منطقه بوشهر اختصاص یافته مراسم سنج و دمام، اجرای سه شیوه شروه، اجرای نی انبان با هنرمندی حاجیونی، ورود گروه «یزله»، بیت عروسی و بیت عزا، چاووشی، «نیمه» (موسیقی کار، دریانوردی و صیادی)، اجرای خیام خوانی میزبان علاقه مندان خواهند بود.

در نوبت سوم هم که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با محوریت موسیقی خوزستان اجرا می شود، آیین های «شوشتری دزفولی»، «حلفه عربی»، «علوانیه با ربابه و گلن»، «ریف عربی اهواز»، «مراسم زار اروندکنار» اجرا می شود.

دومین فستیوال موسیقی نواحی «آیینه دار» ۱۶ تا ۱۸ خرداد ماه با مشارکت بخش خصوصی و دبیری هنری محمدرضا درویشی در تالار رودکی برگزار می شود.

کد خبر 2768410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha