۲۲ دی ۱۳۸۴، ۹:۱۶

تدريس معلمان مرد در مقاطع ابتدايي ضروري است

تدريس معلمان مرد در مقاطع ابتدايي ضروري است

برخي پژوهشها نشان مي دهد پسراني كه تا آخرين پايه ابتدايي از معلمان زن استفاده مي كرده اند ، در پذيرش مشكلات اجتماعي با موانع مواجه شده اند.

دكتر عليرضا شريفي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر" افزود: در ايران بر خلاف ديگر جوامع و بر اساس بافت فرهنگي موجود جنسيت بر نحوه رفتار افراد تاثير گذار است.

مشاور پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام كرد: دانش آموزان پسر مقاطع ابتدايي تا كلاس دوم به دليل روحيات خاص به معلم زن و از كلاس سوم به بعد و براي تشكيل شخصيت مردانه ، به معلمان مرد نياز دارند.

وي خاطر نشان ساخت: توصيه علمي اين است كه در مقاطع پايين ابتدايي براي پسران ازمعلمان خانم استفاده شود و به منظور جلوگيري از خلاءهاي عاطفي بر اثر تغيير شرايط  - در دوره راهنمايي تحصيلي- با ورود دانش آموزان به پايه هاي بالاتر ابتدايي معلمان مرد به تدريس آنان بپردازند.

اين پژهشگر به ميزان حقوق معلمان زن و مرد اشاره كرد و افزود: اغلب خانمها كمك خرج خانواده ها و آقايان نان آور اصلي هستند و از ديگر سو بيشتر معلمان ابتدايي از حقوق و مزاياي كمتري بهره مند مي شوند و همين امر موجب پايين آمدن رغبت معلمان مرد براي تدريس در دبستانها مي شود.

کد خبر 276930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha