۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴

با هدف گسترش همكاری در حوزه دين‌شناسی؛

رايزنی فرهنگی ايران و دانشگاه اوراسيا تفاهم‌نامه همكاری امضاکردند

رايزنی فرهنگی ايران و دانشگاه اوراسيا تفاهم‌نامه همكاری امضاکردند

همکاری‌های دانشگاه اوراسیا قزاقستان و رایزنی فرهنگی ایران در این كشور در حوزه دین‌شناسی، با امضای تفاهمنامه همكاری‌های دوجانبه، گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از همکاری‌های رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیای این كشور و برگزاری مشترك موفق و تأثیرگذار همایش گفت‌وگوی ادیان با تأکید بر اندیشه‌های خواجه احمد یسوی و به منظور ایجاد گسترش روابط و همكاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقاتی دین‌شناسی، تفاهمنامه همکاری بین رایزنی فرهنگی كشورمان با کرسی دین‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیا معروف به گومیلف، منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه، مقرر شده است که کرسی دین‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی اتاقی را برای ایجاد اتاق دین‌شناسی اختصاص دهد تا این اتاق دایر شده و یکی از اساتید دانشگاه از سوی کرسی دین‌شناسی به عنوان مسئول این اتاق، تعیین و نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه مشترک در حوزه دین‌شناسی فعالیت كند. رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان نیز بخشی از لوازم و امکانات این اتاق را تأمین خواهد كرد.

دعوت از اساتید و شخصیت‌های علمی ایرانی برای شرکت در سمینارها، کنفرانس‌ها و نشست‌های کرسی دین‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی، همکاری در اعزام اساتید و دانشجویان رشته‌های دین‌شناسی و عرفان به ایران برای شرکت در سمینارها، کنفرانس‌ها و نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی، همکاری و مشارکت با دانشگاه اوراسیا برای برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی در حوزه دین‌شناسی و همچنین همکاری در تدوین و ترجمه متون مورد توافق طرفین، از دیگر موارد مندرج در این تفاهمنامه است.

 

کد خبر 2769444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha