۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰

آغاز کمپین ۵۰ نماینده محافظه کار به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

آغاز کمپین ۵۰ نماینده محافظه کار به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

۵۰ نماینده حزب محافظه کار انگلیس گفتند در صورتیکه نخست وزیر این کشور نتواند به اصلاحات عمیقی در اتحادیه اروپا دست بزند، کمپین پایان دادن به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تلگراف، گروهی متشکل از ۵۰ نماینده حزب محافظه کار انگلیس گفتند در صورتیکه نخست وزیر این کشور نتواند به اصلاحات عمیقی در اتحادیه اروپا دست بزند، کمپین پایان دادن به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را آغاز خواهند کرد.

در نامه ای که روزنامه تلگراف آن را به چاپ رساند، «استیو بیکر» نماینده محافظه کار انگلیس از «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور درخواست کرد تا برای موقعیت بهتر جهت عضویت کشورش در این اتحادیه ۲۸ کشوری تلاش کند.

اگرچه این گروه خود را از حامیان کامرون معرفی کرده اند، اما ابراز داشته اند در صورتیکه اتحادیه اروپا اصلاحات پیشنهادی انگلستان درباره تجارت و همکاری ها را نپذیرد، مایل به تلاش برای بسترسازی های لازم جهت خروج از اتحادیه اروپایی هستند.

کامرون برای پیگیری وعده انتخاباتی خود مبنی بر بازنگری در عضویت کشورش در اتحادیه اروپا، در حال رایزنی های فشرده ای با سران کشورهای عضو این اتحادیه است تا آن ها را به پذیرش تغییرات مدنظر خود در این اتحادیه وادار کند.

به گفته رسانه ها، کامرون تلاش می‌کند حداکثر تا پایان سال جاری میلادی، یعنی تا شب کریسمس و پیش از برگزاری همه‌پرسی ابقا یا جدایی از اتحادیه اروپا، در زمینه اصلاحات مورد نظر خود مانند مهاجرت، خدمات رفاهی و آینده اروپا به توافق برسد؛ اصلاحاتی که مخالفان سرسختی چون «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دارد.

کد خبر 2769829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha