۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۰

عزالدین به مهر خبر داد:

مصرف آب شرب در همدان افزایش یافت/ کاهش ۲۱ درصدی بارندگی‌های امسال

مصرف آب شرب در همدان افزایش یافت/ کاهش ۲۱ درصدی بارندگی‌های امسال

همدان-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر دیگر هیچ آبی وارد سد اکباتان نمی شود، میزان کاهش بارندگی در همدان بر اساس اعلام ایستگاه های اندازه گیری آب منطقه ای را ۲۱درصد اعلام کرد.

مرتضی عزالدین در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قسمتی از آب شرب شهر همدان از سد اکباتان تامین می شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب آب از سد اکباتان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه پارسال ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب از سد برداشت شد، افزود: علارغم کاهش آب و بارندگی در همدان، متاسفانه برداشت آب از سد نیز بیشتر شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر اینکه مصرف آب شرب در همدان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، عنوان کرد: شهر همدان در حال حاضر با بحران کم آبی روبروست و تنها مدیریت مصرف آب است که می تواند به برون رفت از این شرایط کمک کند.

عزالدین صرفه جویی در مصرف آب در همدان را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر حجم آب سد ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است در حالی که این میزان در سال گذشته ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۵۳ درصد حجم مخزن سد اکباتان پر است، ابراز داشت: این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه دیگر آبی به سد اکباتان وارد نمی شود، افزود: از ابتدای سال آبی تا کنون ۲۶ میلیون متر مکعب آب وارد سد اکباتان شده است.

عزالدین میزان ورودی آب به سد اکباتان در سال گذشته را ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و بیان داشت: ۷۴۰ لیتر بر ثانیه میزان آب برداشتی از سد برای آب شرب و ۵۰۰ لیتر در ثانیه برای آب کشاورزی است.

وی میزان کاهش بارندگی بر اساس اعلام ایستگاه های اندازه گیری آب منطقه ای را ۲۱ درصد اعلام کرد و بیان داشت: ایستگاه های اندازه گیری آب منطقه ای در ارتفاع قرار داردند و بنابراین میزان بارش را بیشتر اعلام می کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان عنوان داشت: میزان بارش تا کنون ۳۰۳ میلی متر بوده که در سال گذشته ۳۰۸ میلی متر بوده است.

کد خبر 2769848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha