۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۵

تاسيس سرويس پخش نت‌فليكس در ايتاليا و پرتغال

تاسيس سرويس پخش نت‌فليكس در ايتاليا و پرتغال

شبكه پخش آنلاين نتفليكس فعاليت خود را در اروپا گسترش می‌دهد و ايتاليا و پرتغال را نيز زير چتر خود می‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، نت‌فلیكس كه قصد دارد تا پایان سال آینده تبدیل به یك كمپانی جهانی شود، سرویس پخش آنلاین خود را در ماه اكتبر در كشورهای ایتالیا و پرتغال افتتاح خواهد كرد.

این سرویس جدید در آغاز كار خود سریال‌های جدید از جمله «Daredevil» مارول، «ماركو پولو» و «نسب» و همچنین كمدی‌های ویژه و سریال‌های مستندمانند از جمله «میز سر‌آشپز» را هم به نمایش خواهد گذاشت. عناوین جدید هم به طور تناوبی به لیست موضوع‌های قابل دسترس اضافه خواهند شد كه از جمله آن‌ها می‌توان به سریال‌های هنوز پخش نشده مانند كمدی «Club de Cuervos» درباره یك تیم حرفه‌ای فوتبال و «مواد مخدر»، سریالی درباره یك كارتل غیرقانونی مواد مخدر اشاره كرد. سریال‌های جدید یا با استفاده از زیرنویس و یا با به صورت دوبله به زبان مقصد ترجمه خواهند شد.

شبكه پخش آنلاین نت‌فلیكس در حال حاضر در بیش از ۵۰ كشور حضور دارد و از جدیدترین مراكز آن می‌توان به شعبه‌های جدید در كشورهای استرالیا و نیوزیلند اشاره كرد.

در پایان اولین فصل سال ۲۰۱۵، شبكه نت‌فلیكس ۱۹.۳ میلیون مخاطب بین‌المللی داشت كه برای خدمات آنلاینش پول پرداخت می‌كردند. این میزان نسبت به ۱۱.۸ میلیون نفر سال پیش افزایش چشمگیری داشته است. این شبكه خدمات دی‌وی‌دی خود را به صورت بین‌المللی در دسترس قرار نمی‌دهد. نت‌فلیكس در حال حاضر ۴۰.۳ میلیون مخاطب پرداخت‌كننده در ایالات متحده دارد.

شبكه نتفلیكس یك تهیه كننده اینترنتی است كه در دسترس مخاطبان در آمریكای شمالی است. استرالیا، نیوزیلند، آمریكای جنوبی و بخشی از اروپا شامل دانمارك، ایرلند، هلند، نروژ، سوئد، فنلاند، فرانسه، سوییس، اتریش، بلژیك، لوكزامبورگ، بریتانیا و آلمان نیز به این شبكه دسترسی دارند. این كمپانی سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و دفتر اصلی آن در لس آنجلس واقع است. نتفلیكس تا سال ۲۰۰۹ مجموعه‌ای از ۱۰۰ هزار عنوان را به صورت دی‌وی‌دی توزیع كرده بود و بیش از ۱۰ میلیون كاربر داشت.

درآمد دیجیتال این شبكه تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بود. این شبكه در سال ۲۰۱۲ اعلام كرد در فصل سوم سال ۸۸ درصد كاهش مخاطب داشته است، اما در فصل چهارم ۲۰۱۳ دو میلیون مخاطب در آمریكا بر تعداد مخاطبانش افزود. این شبكه تعداد مشتركانش را در مارس سال  ۲۰۱۳ برابر ۳۳ میلیون نفر اعلام كرد و شمار آنها را یك ماه بعد به ۳۶.۳ میلیون نفر رساند كه از میان آنها ۲۹.۲ میلیون نفر ساكنان آمریكا بودند.

این شبكه اینترنتی در سال ۲۰۱۴ برای «میدان» محصول ۲۰۱۳ نامزد جایزه اسكار شد كه اولین نامزدی برای محصولی از این شبكه بود كه خود تهیه آن را برعهده داشت.

فصل نخست «خانه پوشالی» با بازی كوین اسپیسی و به كارگردانی دیوید فینچر نیز جایزه امی را كارگردانی درام تلویزیونی دریافت كرد. فصل دوم این سریال و نیز فصل اول «نارنجی سیاه جدید است» نیز جوایز امی را دریافت كردند.

مدیر عامل این كمپانی رید هستینگز است و این مجموعه ۲۱۸۹ كارمند تمام وقت دارد.

کد خبر 2771118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha