۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

تیموری مطرح کرد

وصول ۸۹ درصد مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

وصول ۸۹ درصد مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان ۸۹ درصد است، گفت: مطالبات شرکت از مشترکین نیز ۶۶ میلیارد تومان است.

حاجی‌رضا تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سال گذشته اظهار داشت: امضای میثاق‌نامه‌ای در خصوص کاهش تلفات از مهمترین اقدامات بود تا با اقدامی جهادی کاهش تلفات در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به پنج درصد برسد.

وی با بیان اینکه کاهش تلفات استان از ۱۶.۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۴.۷ درصد در سال ۹۳ کاهش یافته است، بیان داشت: جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و تعویض لوازم اندازه‌گیری از مهمترین اقدامات اجرایی در این زمینه بوده که امید است با سایر اقدامات تا پایان سال ۹۴ کاهش تلفات استان به ۱۱.۷ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: در خصوص کنترل پیک بار و کاهش آن نیز اقدامات موثری انجام شده که در نتیجه آن کنترل پیک بار استان به میزان ۶۴۰ مگاوات در تابستان ۹۳ بود.

وی با بیان اینکه از هم‌اکنون باید به فکر پیک بار تابستان باشیم، ادامه داد: با توجه به کمبود بارندگی‌ها و کاهش آب سدها تابستان سختی را پیش‌رو خواهیم داشت.

تیموری با اشاره به وجود حدود ۹ هزار نیروگاه آبی در کشور عنوان کرد: اولویت اول وزارت نیرو تأمین آب شرب و کشاورزی است بنابراین در صورت کمبود آب تولید برق از نیروگاه‌های آبی نیز با مشکل مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیک بار برق کشور در سال ۹۲ به میزان ۴۵ هزار مگاوات و سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است، اضافه کرد: در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۵۱ هزار مگاوات نزدیک شود که کنترل آن نیازمند ورود جدی به بحث مدیریت مصرف و مشارکت مشترکین در تمام تعرفه‌ها است.

۳۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و شبکه فشار متوسط در روستاها احداث شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به عملکرد شرکت در خصوص جذب اعتبارات بند «ز» تبصره ۹ بودجه سال ۹۳ و جذب شش میلیارد تومان از این محل اضافه کرد: از این محل بیش از ۳۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و شبکه فشار متوسط در روستاها احداث شده است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای عبور از پیک بار سال ۹۴ برنامه‌ریزی و اجرایی شود، گفت: تلاش مدیران و مسئولان باید بر این باشد که در سال آینده با مشکل و خاموشی مواجه نشویم.

تیموری با بیان اینکه در حال حاضر وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان ۸۹ درصد است، گفت: مطالبات شرکت از مشترکین نیز ۶۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه نصب ۱۳ دستگاه پست هوایی و ۲ هزار و ۲۷۸ دستگاه کنتور برای متقاضیان جدید در بیش از ۲۱۰ روستا نیز از اعتبارات جذب شده از محل بند «ز» انجام شده است، گفت: از دیگر اقدامات اجرایی شرکت احداث ۱۲۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در استان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در استان بیان داشت: تاکنون ۲۹ سرمایه‌گذار ۱۵۸.۲ مگاوات درخواست داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۶.۴ مگاوات وارد مدار شده است، افزود: از مزایای این نیروگاه‌ها می‌توان به ایجاد اشتغال، کاهش تلفات با توجه به تولید برق در محل، پدافند غیرعامل و... اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه بحث اشتغالزایی و توانمندی پیمانکاران باید سرلوحه کارها باشد، یادآور شد: جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز، تعویض کنتورهای معیوب، کنترل پیک بارشبکه، مدیریت منابع درآمدی شرکت، کاهش سرقت انرژی، رفع عدم انطباق‌ها در ممیزی انجام گرفته و ثبت تجارب نیز از دیگر اقداماتی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

تیموری با اشاره به کسب رتبه ششم در ارزیابی مدیران ارشد وزارت نیرو عنوان کرد: باید با ارتقا آن جزو سه رتبه برتر کشور باشیم.

وی با تأکید بر رسیدن به اهداف شرکت در سال جاری با استمرار اقدامات جهادی تصریح کرد: باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم و با آسیب‌شناسی نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

 

کد خبر 2771597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha