نماینده یمن در سازمان ملل:

جزئیات نشست ۳ روزه ژنو از زبان نماینده یمن در سازمان ملل متحد

جزئیات نشست ۳ روزه ژنو از زبان نماینده یمن در سازمان ملل متحد

نماینده یمن در سازمان ملل متحد به تشریح جزئیات نشست سه روزه ژنو برای حل بحران یمن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل متحد در گفتگو با الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرد: نشست ژنو برای حل بحران یمن که قرار است ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برگزار شود به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و گروه های یمنی در حال تعیین نمایندگان خود برای شرکت در این نشست هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: آغاز جلسات با حضور «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد بود و پس از آن نشست ها به صورت غیر علنی و به ریاست «اسماعیل ولد الشیخ» با گروه های یمنی انجام خواهد شد.

الیمانی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۴ نفر برای شرکت در نشست ژنو مشخص شده اند. وی احتمال داد که «خالد بحاح» معاون رئیس جمهوری مستعفی یمن در این نشست شرکت کند اما این امر هنوز قطعی نشده است.

نماینده یمن در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: هر گروهی با هفت نماینده در نشست ژنو مشارکت خواهد کرد به طوری که دولت [مستعفی] یمن و احزاب حامی آن با هفت نماینده شرکت می کنند و این در حالی است که تعداد نمایندگان حزب «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق ۲ نفر، نمایندگان حوثی ها ۲ نفر و نمایندگان احزاب کوچک ۳ نفر خواهد بود.

وی گفت: هدف اصلی نشست ژنو اجرای قطعنامه شورای امنیت به ویژه ۲۲۱۶ و طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی یمن است و اسماعیل ولد الشیخ بر اساس دیدگاه طرفین و ساز و کار اجرایی قطعنامه شورای امنیت تعامل خواهد کرد.

کد خبر 2774202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha